پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
فرماندار ویژه زابل گفت:شن‌های روان در کشور افغانستان کانون بحران ریزگردها در سیستان محسوب می شود که این مشکل باید از ولایت نیمروز افغانستان که منشا آن است مهار شود.

شعار سالهوشنگ ناظری فرماندار ویژه زابل گفت: سالانه قسمت زیادی از آب چاه نیمه‌ها تبخیر می‌شود که باید برای برطرف کردن این مشکل چاره‌اندیشی شود که طرح آب‌رسانی با لوله در سیستان تا حدودی از این مشکل جلوگیری می‌کند.

فرماندار ویژه زابل با اشاره به وجود ریزگردها در منطقه سیستان و خشک شدن تالاب هامون گفت: اجرایی شدن طرح آب‌رسانی با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان تا حدودی از تبخیر قسمتی از آب چاه‌نیمه‌ها جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: وجود شن‌های روان و ریزگردها در منطقه سیستان به زیرساخت‌ها نیز خسارت وارد می‌کند که نیاز است برای برطرف کردن این مشکل اقدامات اساسی انجام شود.

ناظری بیان کرد: در سه سال گذشته برنامه‌های خوب و جامعی با عنوان مدیریت جامع تالاب هامون انجام شده است و سند آن نیز تدوین شده است.

بنا بر این گزارش شن‌های روان و وجود ریزگرد و گرد و خاک در منطقه سیستان مشکلات معیشتی زیادی را برای مردم این منطقه به وجود آورده و سالیانه جمع زیادی از مردم منطقه دچار بیماری‌های تنفسی و ریوی می‌شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 21دی 96، کدمطلب:۶۳۹۵۸۴۸، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین