پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
شهردار منطقه ۸ تبریز با بیان این‌که خانه تاریخی کلکته‌چی برای آغاز عملیات مرمت، با مشکلاتی مواجه است، گفت: شهرداری منطقه ۸، در صورت رفع مشکلات دسترسی و تامین اعتبار مالی، آماده مرمت آن است.

شعار سال: محبوب تیزپاز با بیان این مطلب اظهار داشت: خانه تاریخی کلکته‌چی در یکی از کوچه‌های باریک و پرپیچ‌وخم محدوده راسته‌کوچه واقع شده و این امر، امکان دسترسی مداوم و انتقال مصالح مورد نیاز برای حفظ و مرمت خانه را با مشکل مواجه کرده است. وی یادآور شد: شهرداری منطقه ۸ تبریز از زمان تملک خانه تا کنون، بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان صرف حفظ خانه تاریخی کلکته‌چی و پیشگیری از ریزش بخش‌های مختلف این بنا کرده است؛ اما اجرای عملیات مرمت، با توجه به حساسیت‌ها و دشواری‌های عملیات تاریخی، قطعاً نیازمند هزینه‌ بیشتری است.

شهردار منطقه ۸ تبریز هزینه مرمت این اثر تاریخی را بالغ بر ۲ میلیارد تومان خواند و تصریح کرد :علی‌رغم فرسودگی مفرط و تنگنای مکان پروژه، مصمم هستیم که با همکاری اداره‌کل میراث، مرمت این خانه تاریخی را در صورت تامین مالی لازم، آغاز کنیم.
تیزپاز در پایان متذکر شد: شهرداری منطقه ۸ تبریز، منطقه پیشتاز در حفظ و مرمت خانه‌های تاریخی است، اما باید توجه داشت که تملک هر خانه‌ تاریخی، باید با کار مطالعاتی و امکان‌سنجی عملیات مرمت باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 20 شهریور 96، کدمطلب:4084391، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین