پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۰۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نمایش فیلم نیز یکی از ابزارهایی است که می تواند برای پاسخگویی به شبهات دانشجویان از آن استفاده شود.

شعارسال: فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی علمی اساتید و مدیران گروه های معارف اسلامی دانشگاه آزاد که در سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در حال برگزاری است گفت: همیشه آرزوی ارتباط بین دانشگاه و حوزه را داشتیم و در سر می پروراندیم به عنوان مثال آیت الله مطهری یک نفر بود ولی در رژیم طاغوت تحول جدی در بین دانشجویان ایجاد کرد من همه شما عزیزان را مطهری می بینم ارتباط بین حوزه و دانشگاه و نورانیتی که در آن وجود دارد انتقال آن از کانال شما به دانشگاه باید انجام شود و این مهم به عهده شماست.

وی افزود: شما اساتید معارف تنها ده درصد وظیفه تدریس و نمره دهی را دارید و 90 درصد وظیفه شما این است که جوانی که امروز دانشجوی شماست را حفظ کنید جنگ جنگ فرهنگی است و اگر نتوانید جوانان را حفظ کنید قاعده بازی را باختید.

رهبر ادامه داد: ما توقع داریم با وجود برتری علمی در نهایت دانشجویان خود روحیه، امیدوار، شجاع، دارای اعتماد به نفس، ایمان، روحیه آینده نگر و آینده اندیش داشته باشیم و از همه مهمتر در بین دانشجویان ما روحیه خدمت به مردم وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید با وجود منویات امام و مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه متدین و با آموزه های دینی به سرانجام مطلوب برسد و برای این من خیلی امیدواریم.

رهبر ادامه داد: دشمن امروز از طریق نظامی وارد جنگ با ایران نمی شود چرا که جنگ را تجربه و شکست آن را نیز چشیده است. اما طبق فرمایش رهبر امروز جبهه جنگ تغییر کرده و تهاجم فرهنگی مشکل امروز ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: یکی از راه هایی که برای تهاجم فرهنگی استفاده می شود شبهه افکنی است دشمنان با خصومت و دشمنی که با کشور ما دارند از ابزارهای مختلف برای تهاجم فرهنگی استفاده می کنند که البته رسانه ها یکی از این ابزارهاست و ما باید مراقب آن باشیم.

رهبر در ادامه بیان داشت: مجموعه عظیمی که بیش از یک میلیون نفر می باشد در اختیار اساتید معارف قرار دارد و هم چنین ده درصد واحدهای درسی این دانشگاه در اختیار اساتید است که باید از فرصت و این زمینه استفاده کنند. آموزه های دینی، قرآنی و اسلامی در دانشگاه ها باید هدفمند باشد و اساتید معارف با تدبیر علمی بتوانند در دل و ضمیر دانشجویان جایگاه خود را پیدا کنند البته اگر این برتری علمی در کلاس و در ذهن دانشجو نمود پیدا نکند زیان های زیادی را مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به فضای مجازی و تاثیر آن در دانشجویان توضیح داد: امروز فضای مجازی که جوانان ما در آن حضور دارند می تواند به تهاجم فرهنگی کمک کند چرا که دانشجویان به طور میانگین 38 تا 40 درصد اوقات هفته را در فضای مجازی به سر می برند و باید به این مهم اهمیت بیشتری داد.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: اگر یک استاد معارف فقط در کلاس حاضر شود و به تدریس بپردازد وقت خود و دانشجویان را تلف کرده بلکه باید اساتید کلاسی پرمحتوا و مجهز به علم روز را داشته باشند تا پاسخگوی هر سوال و شبهه دانشجویان باشند در کلاس های درس همواره در مورد موضوعات نظری بحث می شود لذا برای ارتقا و کیفیت آموزش باید از ابزارهای نوین نیز استفاده شود.

رهبر با اشاره به اینکه نمایش فیلم یکی از ابزارهای قدرتمند برای تدریس درس معارف است توضیح داد: نمایش فیلم نیز یکی از ابزارهایی است که می تواند برای پاسخگویی به شبهات دانشجویان از آن استفاده شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 22 شهریور 1396 ، کدخبر: 633162 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین