پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
همزمان با پیشروی ارتش سوریه در مناطق تحت تسلط داعش در استان دیرالزور، روسیه مراکز این گروه تروریستی را با موشک های بالدار از دریا هدف حمله قرار داد.

شعارسال: وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: مراکز گروه تروریستی داعش در دیرالزور با موشک های کالیبر از زیردریایی های «ولیکی نووگراد» و «کولپینو» در دریای مدیترانه هدف گرفته شد.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از گزارش وزارت دفاع روسیه نوشت: دو زیردریایی روسی از حالت زیر آب در شرق مدیترانه مراکز داعش را در سوریه هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه افزوده است: بر اثر حملات موشکی امروز، مقرهای فرماندهی و مخابراتی، انبارهای مهمات و جنگ افزار، کارگاه تعمیر نفربرهای زرهی و همچنین یک مرکز بزرگ تجمع تروریست ها در جنوب شرق شهر دیرالزور هدف قرار گرفت و نابود شد.

در جریان این عملیات هفت موشک بالدار کالیبر با برد 500 تا 700 کیلومتر به مراکز داعش پرتاب شد.

نابودی مراکز تروریست های داعشی در جریان این موشکباران پس از دریافت تصاویر پهپادی تایید شده است.

آخرین موشکباران روسیه علیه داعش پیش از عملیات امروز نیز 14 شهریور انجام گرفته بود که چندین موضع این گروه تروریستی هدف موشک های بالدار کالیبر از دریا قرار گرفت.

شهر دیرالزور دو هفته قبل و پس از سه سال محاصره توسط داعش در جریان عملیات ارتش سوریه و پشتیبانی هوایی روسیه آزاد شد.

روسیه از هفتم مهرماه سال 94 براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم مواضع گروه های تروریستی ضدسوری تحت حمایت گروهی از کشورهای غربی-غربی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.

اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در طول شش ماه بود، هر چند شکست خورد، ولی حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشانده، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفته، میلیون ها آواره برجای گذاشته و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1396 ، کدخبر: 82664987 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین