پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۵۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : ایران رتبه سوم را در تولید گردوی جهان داراست.

شعار سال: طهماسبی، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جشنوارملی گردو به میزبانی تویسرکان با بیان اینکه ایران با این رتبه، سهم چندانی در گردش مالی چهار و نیم میلیارد دلاری گردو ندارد افزود : باید تلاش کرد ایران به جایگاه واقعی خود در این زمینه دست یابد.

وی تصریح کرد: ایجاد باغ های جدید ،کشت نهال های اصلاح شده و ایجاد مرکز تحقیقات مدرن گردو برای تداوم کار، از مهم ترین اقداماتی است که باید برای رونق تولید گردو انجام داد .

نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی هم گفت : این شهرستان یکی از مناطق اصلی تولید گردوی کشور محسوب می شود که باید با معرفی آن در جهان، از هدر رفت پتانسیل ها و ظرفیت هایش جلوگیری کرد.

مفتح با بیان اینکه این جشنواره با هدف معرفی گردوی شهرستان تویسرکان به لحاظ کمی و کیفی در کشور برگزار می‌شود افزود :جشنواره گردو حمایت از تولید محصول گردو را بیش از پیش می طلبد.

شهرستان تویسرکان با ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو و تولید سالانه پانزده هزار تن تولید گردوی خشک قطب تولید گردوی کشور است .

این شهرستان همچنین با بیش از چهار هزار و ۷۰۰ کارگاه منبت و بیش از هشت هزار منبت کار ، بیشترین تعداد کارگاه و بیشترین هنرمند منبت کار را در کشور از آن خود کرده است .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 22 شهریور 96، کد مطلب: ۶۲۴۱۱۳۶ ، www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین