پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هفته آینده حادثه سفارت عربستان را بررسی خواهند کرد.
شعار سال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده با حضور در کمیسیون های تخصصی به موارد در دستور کمیسیون های متبوعشان رسیدگی خواهند کرد.

*کمیسیون اصل 90 قانون اساسی

دوشنبه آینده اعضای این کمیسیون بصورت جداگانه جلسه ای با نمایندگان بانک ملی ایران و نمایندگان آستان قدس رضوی برای بررسی شکوائیه مطروحه خواهند داشت.

*کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور

اعضای این کمیسیون نیز روز 13 دی ماه /یکشنبه / مواد الحاقی این لایحه را بررسی می کنند و سپس جمع بندی نهایی گزارش کمیسیون ارایه خواهد شد.

*کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

شنبه اعضای این کمیسیون به بررسی مسائل و مشکلات بازنشستگان آموزش و پرورش توسط کمیته آموزش و پرورش خواهند پرداخت و یکشنبه نیز گزارش معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از نحوه پذیرش دانشجویان بورسیه خارج از کشور ارایه خواهد شد سپس نمایندگان بررسی لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی را در دستور کار دارند.

دوشنبه 14 دی ماه نمایندگان مجلس به ادامه بررسی لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی خواهند پرداخت و سپس بازدیدی از دانشگاه صنعت نفت خواهند داشت.

*کمیسیون اجتماعی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه طرح یکسان سازی مزایا، حقوق و امتیازات کارکنان قرارداد معین کارورز(اپراتور)های برق با سایر کارمندان پیمانی و رسمی را بررسی می کنند و سپس سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارش تفریغ بودجه 1394 این نهاد را ارایه خواهد کرد.

نمایندگان عضو این کمیسیون همچنین سه نفر از اعضاء، برای عضویت در کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه بودجه سال 1395 و کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه را انتخاب خواهند کرد.

دوشنبه نیز ازمدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید برای ارائه گزارش عملکرد این صندوق دعوت به عمل آمده است و سپس وزیر اقتصاد و دارایی قرار است به سؤالات مصطفی افضلی فرد نماینده مردم اردبیل و کمال علیپور نماینده مردم قائم شهر پاسخ دهد.

* کمیسیون اقتصادی

یکشنبه آینده بررسی لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و جلسه اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سهام عدالت در دستور کار این کمیسیون است.

دوشنبه نیز وزیرنفت به سؤال محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی پاسخ می دهد و سپس سؤال حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح خواهد شد.

*کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

یکشنبه وضعیت بودجه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور مسؤولین ذیربط و سپس بررسی حادثه سفارت عربستان در تهران بررسی خواهد شد.

دوشنبه نیز مسوولین جامعه المصطفی العالمیه گزارشی از عملکرد این نهاد ارایه خواهند کرد و سپس وزیر کشور به سؤالات محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور، سیدعبدالکریم هاشمی نماینده مردم میناب، زهره طبیب زاده نوری نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس (دو مورد)، احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان و سیدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان پاسخ می دهد.

*کمیسیون انرژی

یکشنبه اعضای این کمیسیون گزارش معاونت سازمان انرژی اتمی را درباره روند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و گزارش مسؤولین وزارت نفت در مورد میزان سرمایه گذاری جذب شده تاکنون و پیشرفت پروژه ها به خصوص در میادین مشترک نفتی و گازی و روش های جذب سرمایه در آینده را استماع خواهند کرد.

دوشنبه آینده وزیر نیرو با حضور در این کمیسیون به سؤال محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان پاسخ می دهد و سپس مسؤولین شرکت نفت و گاز رضوی درباره اقدامات این شرکت و وزیر نفت درباره بررسی مسائل و مشکلات وزارت نفت و نیز بررسی مسائل دانشگاه صنعت نفت گزارشی ارایه خواهند کرد.

*کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

روز یکشنبه رسیدگی به لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، طرح اصلاح بند(5) ماده(78) مکرر(1) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و عملکرد تبصره(20) قانون بودجه سال 1394 با حضور مسؤولین دستگاههای اجرائی ذی ربط بررسی می شود.

دوشنبه نیز رسیدگی به طرح حذف آب بهای محصولات استراتژیک کشاورزی طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، استماع گزارش عملکرد، برنامه ها و وضعیت اعتبارات جامعه المصطفی با حضور رئیس جامعه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

*کمیسیون بهداشت و درمان

یکشنبه آینده نمایندگان عضو این کمیسیون گزارش رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درمورد عملکرد و میزان تخصیص و پرداخت اعتبارات در سال جاری و وضعیت بودجه آن نهاد در سال 1395 را استماع خواهند کرد و سپس سه نفر اعضای خود را برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و سه نفر را برای عضویت در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه انتخاب می کنند.

سپس اعضای این کمیسیون گزارش ریاست مؤسسه سرم سازی رازی در مورد عملکرد و میزان تخصیص و پرداخت اعتبارات در سالجاری و وضعیت بودجه آن موسسه در سال 1395استماع خواهند کرد.

دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون نشست مشترکی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل وزارتخانه برگزار خواهند کرد و سپس در نشستی با اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات میزان اثر بخشی اجرای کنوانسیون کنترل دخانیات در جمهوری اسلامی ایران را بررسی خواهند کرد.

*کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

روز یکشنبه کارگروه بررسی طرح الحاق چهار تبصره به بند (9) ماده (78) مکرر (1) قانون تشکیلات وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را بررسی خواهند کرد و سپس طرح اصلاح فصل چهارم قانون اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بررسی و سپس اعضای این کمیسیون در نشستی با فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مسایل مربوط به این نیرو را بررسی خواهند کرد.

دوشنبه نیز رحمانی فضلی وزیر کشور به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ خواهد داد و سپس طرح الحاق چهار تبصره به بند (9) ماده (78) مکرر (1) قانون تشکیلات وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن بررسی می شود.

*کمیسیون صنایع و معادن

یکشنبه آینده اعضای این کمیسیون ادامه طرح یک شوری حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی را در دستور بررشسی دارند و دوشنبه نیز وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت پاسخگویی به سؤال محمود شکری نماینده مردم تالش در این کمیسیون حضور خواهد یافت.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز دومین مهمان این کمیسیون است و قرار است به سؤال امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین داده و سپس مسائل و مشکلات کارکنان شرکتهای پتروشیمی واگذارشده به بخش خصوصی بررسی خواهد شد.

*کمیسیون عمران

اعضای این کمیسیون یکشنبه آینده گزارش عملکرد و برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بالاخص در حوزه های مرتبط با فعالیت های عمرانی (هوایی، دریایی و برنامه های سازندگی) با دعوت از فرماندهان نیروهای سه گانه و نیروی مقاومت بسیج بررسی خواهد شد.

دوشنبه نیز بررسی گزارش ماده (49) کمیته حمل و نقل در بررسی آخرین وضعیت حمل و نقل هوایی کشور در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

*کمیسیون فرهنگی

یکشنبه بررسی شوردوم طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و استماع گزارش عملکرد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

دوشنبه نیز بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (2) قانون مقررات صادرات و واردات و استماع گزارش دبیر کنفرانس بین المللی افق نو در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

*کمیسیون قضائی و حقوقی

یکشنبه طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی در این کمیسیون بررسی خواهد شد و دوشنبه نیز بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

سه شنبه نیز لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

*کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

یکشنبه نیز بررسی طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب 1374 و اصلاحیه بعدی آن، که براساس اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی و در اجرای ماده (167) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به کمیسیون محول شده، در دستور کار قرار دارد و سپس مدیر شبکه کانون های تفکر ایران (ایتان) گزارشی درباره بررسی عملکرد قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی ارایه خواهد کرد.

دعوت از حجتی وزیر جهادکشاورزی درباره پرداخت مطالبات کشاورزان از دولت درباره محصولات تحویلی کشاورزان به دولت و کارخانجات به ویژه سویا، ذرت، چغندرقند و بحث پیرامون شکر در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد و سپس در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گزارش عملکرد و برنامه های آتی آن صندوق را استماع خواهند کرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25 دی 1394، کد مطلب: 81921148 (5107709) :www. irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین