پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۶۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفتگو با رسانه ها ایران را عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه خواند.

شعارسال:  به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکی هیلی -- نماینده آمریکا در سازمان ملل -- درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: این توافق به تهران مجوز همه کارهای اشتباهی که در حال انجامش هستند را نمی‌دهد. ایران عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.

وی افزود هر حمله‌ای که در هر کجای جهان اتفاق می‌افتد، به گونه‌ای با ایران مرتبط است. ما تا توقف اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

هیلی مدعی شد: خروج از برجام، خدشه‌ای به اعتبار آمریکا وارد نمی‌کند. ترامپ روز 15 اکتبر تصمیم می‌گیرد که آیا پایبندی ایران به برجام را تأیید یا رد کند. این مسئله بر اساس قانون آمریکا انجام می‌شود و قانون آمریکا ارتباطی به برجام ندارد.

وی افزود: 25 سال است که شاهد انعقاد مکرر توافقات بد با کره شمالی و نقض پی در پی این توافقات هستیم و در نهایت امروز با یک کشور مسلح به سلاح اتمی و موشک‌های قاره‌پیما روبرو هستیم. نمی‌خواهیم که ایران به کره شمالی جدید تبدیل شود.

هیلی در پاسخ به حمایت امروز زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان از برجام گفت: خیلی از کشورها در خصوص ماندن یا نماندن آمریکا در توافق هسته‌ای نظر می‌دهند و این نظر خود آنهاست ولی مردم ایران شعار مرگ بر آن کشورها را سر نمی‌دهند. مردم ایران نمی‌گویند مرگ بر آلمان! انگیزه دونالد ترامپ برای تصمیم‌گیری، نظر دیگر کشورها در خصوص آمریکا نیست بلکه مفید بودن آن کار برای منافع امنیت ملی آمریکا است.

وی تاکید کرد خروج از برجام اعتبار آمریکا را مخدوش نمی‌کند بلکه نشان می‌دهد واشنگتن همیشه در پی حمایت از مردم خود است. هوشمندانه‌ترین کاری که در خصوص توافقات پیشین می‌توان انجام داد نگاه به عقب و بررسی اجرایی بودن یا نبودن آن توافقنامه است.

هیلی مدعی شد ایران موشک بالستیک آزمایش می‌کند، از تروریست‌ها حمایت می‌کند، اسلحه صادر می‌کند و با کره شمالی هم همکاری می کند. آیا با وجود این کارها، برجام هنوز اجرایی است؟

هیلی در ادامه گفت گزینه تحریم نفتی ونزوئلا روی میز است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد کشورش آنگ سان سوچی، رهبر میانمار و ارتش این کشور را در مورد شرایط روهینگیا تحت فشار قرار داده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت خبرنگاران جوان، تاریخ انتسار31شهریور96،کدخبر: 6252579 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
براه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
ایران اگر هر قدرت نظامی که کسب کنه از جمله وجود انرژی هسته ای برای دفاع از خودشه و دنبال شروع جنگ نیست و نبوده .ن
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
پیشرفت کشورمون باعث نگرانی دشمنامون شده و این خودش انگیزه بیشتری برای پیشرفت بهمون میده. ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین