پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
وزیر خارجه فرانسه از موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره توافق هسته‌ای با ایران ابراز نگرانی کرده است. لو دریان گفته توافق هسته‌ای با ایران کمک می‌کند که ایران به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای نرود، و بر همین مبنا باید ادامه اجرای توافق تضمین شود.

شعارسال: ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه در دانشکده مطالعات سیاسی پاریس گفته است: "در این مقطع نگران موضع دونالد ترامپ هستم. اگر این توافق زیر سوال برود، ایران خواهد گفت: 'پس باید سلاح هسته‌ای داشته باشیم '. ما در جهان بسیار خطرناک و پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم."

 
لو دریان گفته توافق هسته‌ای با ایران کمک می‌کند که ایران به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای نرود، و بر همین مبنا باید ادامه اجرای توافق تضمین شود.
 
مقام‌های دولت دونالد ترامپ منتقد توافق هسته‌ای با ایران هستند. به تازگی نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است اگر ترامپ، در گزارش دوره‌ای دولت به کنگره، پایبندی ایران به توافق را تایید نکند، این به معنی خروج آمریکا از توافق نیست، بلکه کنگره باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

پیش از این امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز تاکید کرده است که این کشور توافق جامع هسته‌ای با ایران را یک "توافق خوب" می‌داند و معتقد است که این توافق جایگزینی ندارد.
 
موضع رسمی ایران این است که این کشور تحت هیچ شرایطی دنبال سلاح هسته‌ای نخواهد رفت.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فرارو، تاریخ انتشار 16 شهریور 96،کد خبر: 328572، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین