پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
یک سناتور ارشد دموکرات آمریکا در واکنش به ادعاهای نماینده آمریکا در سازمان ملل با بیان ایکه خروج یک‌جانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای یک اشتباه است، تاکید کرد: دولت نباید با دلایل سیاسی درباره این توافق تصمیم‌گیری کند.

شعار سال: نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی در اندیشکده امریکن اینترپرایز به طرح ادعاهایی درباره کشورمان پرداخت و گفت: بر اساس توافق هسته‌ای، ایران به غنی سازی و ادامه تولید سانتریفیوژهای پیشرفته ادامه می‌دهد، درحالیکه به ما وعده بازرسی‌های هر جا در هر زمان داده شده بود. توافق نهایی چیزی به مراتب کمتر از آن را می‌دهد. وعده بازرسی های شبانه روزی و دائم داده شده بود که درباره تاسیسات اعلام شده ایران بود ولی درباره تاسیسات اعلام نشده و مشکوک، ایران می‌تواند تا 24 روز مانع از دسترسی شود. همچنین محدوده زمانی برای انقضای این توافق وجود دارد.

هیلی در ادامه ادعاهای خود گفت: پس از 10 سال، محدودیت‌ها درباره سانتریفیوژهای پیشرفته ایران و دیگر محدودیت‌های هسته‌ای برداشته می‌شود و آنها در کمتر از 10 سال، فرصت دارند تا توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مختلف ارتقا بخشند. از این رو، برجام توافقی بسیار پرنقض و سرشار از محدودیت است.

وی همچنین مدعی شد که در طول یک سال و نیم اجرای توافق تاکنون چند بار از تعهدات خود تخلف کرده است و اگر به بازرسان آژانس اجازه بازرسی از هر جایی که لازم است داده نشود، چگونه می‌توان فهمید که ایران به توافق پایبند است.

بن کاردین، سناتور دموکرات از ایالت مریلند در واکنش به این ادعاها به سی‌ان‌ان گفت: اگر آمریکا تصمیم بگیرد به‌طور یک‌جانبه توافق با ایران را، به‌ویژه به دلایل سیاسی کنار بگذارد، اشتباهی بزرگ خواهد بود.

این عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا افزود: دولت آمریکا باید یک تصمیم واقعی بگیرد که آیا ایران به توافق پایبند هست یا نه. این تصمیمی است که باید بر مبنای واقعیت اتخاذ شود، نه بر اساس دلایل سیاسی.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین اظهار داشت: نمی‌دانم رییس جمهور آمریکا، توافق برجام را تایید می‌کند یا نه. آمریکا به حرف و عمل خود تا وقتی منافع ملی آمریکا را تامین کند، پایبند است. تا وقتی به تعهداتمان پایبندیم که منافع ما در خطر نیفتد. برای اینکه خوش نام باشیم مجبور به اجرای توافق‌ها نیستیم، برای امنیت ملی‌مان تصمیم به برخورد با تعهدات و توافقات می‌گیریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ 15 شهریور 96، کد مطلب: 181608: www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین