پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
سناتورهای آمریکایی به قانون تمدید تحریم ها علیه ایران واکنش نشان دادند.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتورهای آمریکایی به قانون تمدید تحریم ها علیه ایران واکنش نشان دادند.

روی بلانت، سناتور جمهوریخواه از اوباما خواست این قانون را بی درنگ امضا کند

متن کامل بیانیه وی که در پایگاه اینترنتی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا منتشر شده است، به شرح زیر است:

حکومت ایران حامی دولتی تروریسم،‌ تهدید مستقیم برای دوست و متحد نزدیک ما، اسرائیل، و نیروی بی ثبات کننده در خاورمیانه (غرب آسیا) است. توافق هسته ای رئیس جمهور تا همین حالا موجب شده است 100 میلیار دلار در چارچوب کاهش تحریم ها در اختیار تهران قرار گیرد، این در حالی است که ایران به نقض تعهدات خود نسبت به توافق بین المللی (هسته ای) ادامه می دهد. این قانون ابزار قدرتمندی در اختیار دولت بعدی قرار می دهد تا ایران را وادار به پاسخگویی کند و من از رئیس جمهور می خواهم که این قانون را بدون درنگ امضا کند.

روبیو : توافق هسته ای امنیت آمریکا را کاهش می دهد

مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه از ایالت فلوریدا مدعی شد : «تهران از این توافق برای برهم زدن ثبات منطقه و گسترش فعالیت های سوء خود از جمله اقدامات تحریک آمیز ضد آمریکا و اسرائیل بهره گرفته است. افرادی از ما که مخالف توافق هسته ای اساسا معیوب اوباما با ایران هستیم به تلاش برای برهم زدن آن ادامه خواهیم داد.»

روبیو افزود: «ما کاری خواهیم کرد که تهران در برابر اقداماتش پاسخگو باشد و برای تضعیف این توافق فاجعه بار و مقابله با اقدامات خصمانه ایران با دولت آینده همکاری خواهیم کرد.»

وی از تصویب طرح تمدید قانون تحریم های ایران ابراز خرسندی کرد و از رئیس جمهور خواست آن را امضا کند.

سناتور دموکرات؛تمدید قانون تحریمها نقض برجام نیست

سناتور دموکرات بن کاردین از ایالت مریلند و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پس از تصویب طرح تمدید «قانون تحریم های ایران» 1996، با نود و نه رأی موافق و بدون رأی مخالف، بیانیه ای صادر کرد و مدعی شد تمدید قانون تحریم های ایران به منزله نقض برجام نیست.

متن بیانیه بن کاردین که در پایگاه اینترنتی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا منتشر شده است، به شرح زیر است:

تصویب دو حزبی همراه با اجماع قانون تحریم های ایران نشان می دهد کنگره آمریکا درباره حفظ حق بازگرداندن سریع تحریم ها ضد ایران -در صورتی که این کشور مفاد برنامه جامع اقدام مشترک را نقض کند- جدی است. این ها تحریم هایی هستند که سبب شدند ایران پای میز مذاکرات حاضر شود و تمدید این تحریم ها عنصری کلیدی در پاسخ گویی دولت ایران محسوب می شود. اقدام امروز کنگره باید یک پیام را به دولت ایران و جهان منتقل کند که آمریکا درباره اجرای توافق هسته ای جدی است. من بر این باورم که آمریکا باید به تعهدات خود متعاقب دستیابی به توافق هسته ای پایبند باشد و در عین حال -در راستای برجام- حق خود را برای بازگرداندن سریع تحریم ها در صورت نقض توافق هسته ای از سوی ایران حفظ کند. مهم است بر این نکته تأکید کنیم که تصویب مجدد (تمدید) قانون تحریم های ایران به منزله نقض برجام نیست.

امیدوارم در سال آینده میلادی بتوانیم در این راستا بر روی قانونی کار کنیم که هدف از آن اعمال فشار بر ایران در خصوص آزمایش موشک های بالستیک، حمایت از تروریسم، فعالیت های سایبری و نقض حقوق بشر خواهد بود. چنین قانونی همچنین باید سبب تقویت نظارت کنگره بر برجام شود.

سناتور بن کاردین از حامیان صریح حفظ حق کنگره برای بازگرداندن سریع تحریم ها -در صورت نقض مفاد برجام از سوی ایران- بوده است و در ماه ژوئیه به همراه هری رید، رهبر دموکرات ها، و سناتور چاک شومر طرحی را برای تمدید قانون تحریم های ایران به مدت ده سال ارائه کرد.

سناتورلامار الکساندر؛ایران همچنان تهدید است

سناتور جمهوری خواه لامار الکساندر از ایالت تنسی پس از تصویب طرح تمدید قانون تحریم های ایران در سنای آمریکا به مدت ده سال دیگر -که سبب تمدید تحریم های آمریکا بر شرکت ها و نهادهایی می شود که با ایران مراودات تجاری دارند- بیانیه ای صادر کرد و مدعی شد ایران همچنان یک تهدید محسوب می شود.

در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا منتشر شده، آمده است:

ایران همچنان یک تهدید برای امنیت ملی ما، ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) و اسرائیل، یکی از قدرتمندترین هم پیمانان ما، محسوب می شود و به همین دلیل، من به حفظ این تحریم های مهم رأی دادم.

طرح تمدید قانون تحریم های ایران سبب تمدید قانون تحریم های ایران 1996 تا روز سی و یکم دسامبر سال دو هزار و بیست و شش می شود. این قانون اجازه استفاده از تحریم های اقتصادی به منظور محروم کردن ایران از منابعی را می دهد که می توان از آنها برای حمایت از تروریسم یا تولید تسلیحات کشتار جمعی استفاده کرد. مجلس نمایندگان آمریکا با اجماع در روز پانزدهم ماه نوامبر و با چهارصد و نوزده رأی موافق در مقابل یک رأی مخالف این طرح را تصویب کرد.

امروز سنای آمریکا با نود و نه رأی موافق و بدون رأی مخالف این طرح را تصویب کرد و اکنون این طرح برای رئیس جمهور ارسال خواهد شد تا به قانون تبدیل شود.

سناتور جمهوری خواه ؛تمدید تحریم ها برای حفظ روند پاسخ گویی ایران

سناتور جمهوری خواه تام کاتن از ایالت آرکانزاس در پی تصویب طرح تمدید قانون تحریم های ایران در سنای آمریکا بیانیه ای صادر کرد و مدعی شد این تحریم ها برای حفظ روند پاسخ گویی ایران حیاتی اند.

در این بیانیه آمده است؛

امروز، سنا برای تمدید اختیارات مرتبط با تحریم ایران -در صورتی و زمانی که ایران مفاد توافق نامه هسته ای را نقض کند- اقدام کرد. این تحریم ها برای حفظ روند پاسخ گویی ایران حیاتی هستند و اگر باراک اوباما، رئیس جمهور (آمریکا)، اجازه منقضی شدن این تحریم ها را بدهد، این اقدام به شدت غیر مسئولانه و خطرناک خواهد بود. رئیس جمهور اوباما باید روند تسلیم شدن در مقابل مطالبات غیر منطقی آیت الله ها در ایران را متوقف و فورا این طرح را امضا کند.

با این حال، تمدید این تحریم ها فقط مبنایی برای آن چیزی محسوب می شود که ما باید به منظور اعمال محدودیت بر ایران انجام دهیم.

من مشتاق آغاز فعالیت در کنگره جدید با رئیس جمهور جدید جهت اعمال فشار بر ایران به منظور تضمین این مسئله هستم که این کشور هرگز به قابلیت ساخت تسلیحات هسته ای دست نخواهد یافت.

بیانیه سناتور کلی آیوت درباره تصویب طرح نمدید قانون تحریم های ایران

سناتور جمهوری خواه کلی آیوت از نیوهمپشایر در پی تصویب طرح تمدید قانون تحریم های ایران بیانیه ای صادر کرد و خواستار اعمال تحریم هایی ضد برنامه موشکی ایران شد.

در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی سنای آمریکا منتشر شده است، آمده است: در پی دستیابی به توافق هسته ای به شدت معیوب ایران، این کشور تنها رفتارهای خصومت آمیز خود را در قبال آمریکا، هم پیمانان ما و منافع ما افزایش داده است. خوشحالم که سنا امروز طرح تمدید قانون تحریم های ایران را تصویب کرد اما کنگره باید طرح پیشنهادی من -قانون تحریم ضد (برنامه) موشک های بالستیک ایران- را بدون تأخیر بررسی و تصویب کند. قصور در چنین کاری این پیام به شدت غیر مسئولانه و خطرناک را به تهران ابلاغ می کند که پیامد فعالیت هایش در زمینه موشک های بالستیک تنها به محکومیت های شفاهی و متعاقبا انفعال آمریکا محدود خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 12آذر1395، کدخبر: 5881294: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین