پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجودی که علت حادثه ریزش تونل گردنه چری کوهرنگ همچنان در دست بررسی است، اما بررسی های اولیه حکایت از بی توجهی به نکات ایمنی در بروز این حادثه دارد.

شعار سال: سید عباس جزایری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: پیمانکار تونل گردنه چری طبق قانون مکلف بوده که آغاز به کار کارگاه را به اداره کار اطلاع دهد تا کارشناسان طی بازرسی از کارگاه ایمنی آن را تایید کنند، اما پیمانکار نسبت به این موضوع سهل انگاری کرده است. وی ادامه داد: این حادثه از سوی بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به مقامات قضایی ارائه شده است.

جزایری تصریح کرد: تا مشخص شدن علت حادثه از سوی مقامات قضایی و ایجاد فضای ایمن در محیط کار، پیمانکار اجازه ادامه فعالیت را ندارد.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دو کارگر جانباخته حادثه تونل گردنه چری بیمه شده تامین اجتماعی بودند، افزود: اقدامات حقوقی لازم در خصوص برقراری مستمری خانواده این جانباختگان انجام گرفته است.

جزایری با بیان اینکه طی شش ماه نخست امسال سه هزار بازرسی ادواری از کارگاه های استان انجام گرفته است، گفت: در حالی که به 22 بازرس برای نظارت بر کارگاه های استان نیاز است اما با توجه به کمبود نیرو، هم اکنون 12 بازرس این وظیفه مهم را برعهده دارند.

وی همچنین از دریافت 707 دادخواست کارگری در استان در شش ماه نخست امسال خبر داد و افزود: از این تعداد شکایت که بیشتر در خصوص حقوق، مزایا و بیمه از سوی کارگران ارائه شده، 610 پرونده منجر به صدور رای شده است.

جزایری با بیان اینکه امسال دو هزار و 471 کارگر اخراج شده از کار از خدمات بیمه بیکاری بهره مند شده اند، اظهار کرد: با اخراج کارگران کارخانه برفاب و صبا فولاد در سال جاری شاهد افزایش درخواست بیمه بیکاری در استان بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اجرای طرح های ملی اشتغالزایی در استان، یادآور شد: هم اکنون 42 هزار نفر در استان جویای کار هستند که با اجرای طرح های کاج و اشتغال فراگیر می توان بخشی از این جمعیت را مشغول به کار کرد.

بر اثر ریزش بخش ابتدایی تونل گردنه چری در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ عصر سه شنبه بیست و هشتم شهریورماه دو نفر از کارگران و یک پیمانکار جان خود را از دست دادند و پنج تن نیز مصدوم شدند. در پی این حادثه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مدیر این استان برای رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان و بازماندگان دستور ویژه صادر کرد و استاندار و نمایندگان مجلس بررسی دقیق و فوری این حادثه را خواستار شدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار سه مهر 96، کد مطلب: 82677156 ، www. irna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین