پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کاهش بهای نفت به نفع مصرف‌کنندگان و زیان تولید‌کنندگان آن تمام شده است.

شعارسال: کاهش بهای نفت به نفع مصرف‌کنندگان و زیان تولیدکنندگان آن تمام شده است. در چند روز گذشته نفت خام بشکه‌ای 30 دلار به فروش رفت که در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. «جرالد تاوسند،» مشاور مالی «رالی» پیش‌بینی کرده است کاهش بهای نفت همچنان ادامه داشته باشد.

کاهش بهای نفت خام که در گذشته نزدیک، تابستان 2014، بهایی بسیار بالاتر یعنی بیش از 100 دلار داشت، در بورس «وال استریت» شدت گرفته است. شاخص صنعتی «وان جونز» روز جمعه 390 واحد سقوط کرد و شاخص‌های اصلی سهام به پایین‌ترین میزان خود در تاریخ رسید. تاوسند در این خصوص گفت: اگر بهای نفت احیا نشود، ما نمی‌توانیم وضع بورس را بهبود بخشیم.

وی در ادامه افزود: ذخیره نفتی در جهان افزایش یافته است؛ زیرا آمریکا به استخراج نفت رو آورده است و در حال حاضر به یک صادرکننده تمام عیار در چند دهه اخیر تبدیل شده است. همچنین کشورهایی نظیر عربستان سعودی علی‌رغم کاهش بهای نفت به صادرات خود همچنان ادامه می‌دهند. این در حالی است که درخواست جهانی برای نفت نیز به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین، پایین آمده است.

انجمن بازاریابان نفت کارولینای جنوبی نیز اعلام کرده است: بهای گاز به احتمال زیاد در تابستان به دلیل بالا رفتن تقاضا، افزایش خواهد یافت. اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران در این خصوص بسیار نگران هستند. این در حالی است که برخی از کارشناسان معتقدند نباید از وضع کنونی بازار وحشت کرد، در گذشته افت بهای بیش از این نیز رخ داده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار خبر 26 دی 1394، کدمطلب: 5463313، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین