پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
معاون وزیر نفت با بیان اینکه در دوران پساتحریم بازار نفت ایران از اشغال برخی از کشورها همچون عربستان سعودی خارج می‌شود، گفت: چین بزرگترین مشتری نفتی ایران باقی می‌ماند.

شعارسال: امیرحسین زمانی‌نیا امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از امروز به طور رسمی تحریم‌های نفتی ایران لغو شده است، اظهار داشت: با لغو تحریم‌ها ایران از پتانسیل تولید و صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام برخوردار است.

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با تاکید بر اینکه پس از افزایش ۵۰۰ هزار بشکه تولید نفت در یک محدوده چند ماهه ظرفیت تولید و صادرات نفت خام ایران به یک‌میلیون بشکه در روز افزایش می یابد، تصریح کرد: ایران در طول دوران تحریم بخشی از بازارهای نفتی خود را از دست داد و کشورهایی همچون عربستان سعودی بخشی از بازار نفتی ایران را در دوران تحریم تصاحب کردند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مهمترین برنامه ایران در دوران پساتحریم کسب بازار از دست رفته نفتی خود در دوران تحریم است، اظهار کرد: در شرایط فعلی نفت ایران دارای مشتریان متعددی در نقاط مختلف جهان است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش مهر درباره احتمال سقوط بیشتر قیمت نفت در صورت افزایش عرضه نفت توسط ایران، توضیح داد: افزایش تولید نفت حق ایران است و سعی می کنیم با کمترین تاثیر بر روی کاهش قیمت نفت، وارد بازار جهانی نفت شویم.

زمانی‌نیا همچنین با تکذیب گزارش چند روز گذشته خبرگزاری رویترز مبنی بر پیشی گرفتن هند از چین در واردات نفتی ایران در دوران پساتحریم، تاکید کرد: بدون شک در دوران پساتحریم چین بزرگترین مشتری نفتی ایران خواهد بود.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه در دوران تحریم هم چین بزرگترین بازار نفت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: قطعا در دوران لغو تحریم‌ها هم چین یکی از بزرگترین بازارهای نفتی ایران خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 27 دی 1394، کدمطلب: 3026708، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین