پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
استاندار گیلان بابیان اینکه آموزش‌وپرورش نباید گرفتار کارهای فیزیکی و عمرانی باشد تصریح کرد: کیفیت آموزش در مقایسه باکار فیزیکی و عمرانی در اولویت است چگونه است که در اوایل دهه پنجاه مدارس عشایری با یک چادر و تخته‌سیاه و یک پاکت گچ انسان‌های بزرگ را تربیت‌کرده است. پس درنتیجه مدارسی که ظاهراً عالی ندارند می‌توانند معلمان و دانش‌آموز عالی‌تر داشته باشد.

شعارسال: مصطفی سالاری در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: در تربیت نیروی انسانی برای توسعه سرزمین اعتقاد مشترکی وجود دارد که متولی این کار در هر مقطع سنی و آموزشی سازمان آموزش‌وپرورش است اگر از توجه به آن غفلت کنیم به آینده کشور آسیب رسانیده‌ایم.

وی بابیان اینکه پروژه‌های سازمان‌ها و نهادهای دیگر به خاطر نتایج کوتاه و میان‌مدت انگیزه‌های خوبی برای سازمان‌های ایجاد می‌کند، تأکید کرد: نتایج پروژه‌های کیفی در آموزش و تربیت نیروی انسانی در درازمدت در آینده‌این کشور چشم‌نوازی می‌کند، مبادا زمان، ایجاد انگیزه را برای متولیان امر از بین ببرد لذا با انتقال این انگیزه به جامعه می‌توان شاهد ثمرات مطلوبی در آینده‌ای نه‌چندان دورباشیم.

وی مهم‌ترین دستگاه تربیت نیروی انسانی را آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: با تنها گذاشتن این سازمان تربیت مطلوب آینده‌سازان محقق نمی‌شود که می‌طلبد متولیان امر باروحیه خستگی‌ناپذیر از سازمان‌ها و نهادهای مختلف مطالبه گر باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اذعان به اینکه در تربیت فرزندان باید فراتر از وظیفه با ابتکار و استفاده از مشارکت مردم خلاقیت آفرین باشیم، تأکید کرد: مردم باید دغدغه فرزند و مدرسه را داشته باشند و مدرسه نیز برای مشارکت مردم در تربیت فرزندان، خود را آماده انتقادات نموده و با ایجاد خلاقیت در پیشبرد اهداف آموزشی پویا باشند.

استاندار گیلان با توجه به آمار بالای مدارس غیرانتفاعی استان گیلان نسبت به استان‌های دیگر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرانه درآمد مردم بالاتر از سرانه کشوری نیست و مردم با این اوصاف برای تحصیل دانش‌آموزانشان هزینه می‌کنند، نشان از فرهیختگی مردم این استان دارد.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش نباید گرفتار کارهای فیزیکی و عمرانی باشد تصریح کرد: کیفیت آموزش در مقایسه با کار فیزیکی و عمرانی در اولویت است چگونه است که در اوایل دهه پنجاه مدارس عشایری با یک چادر و تخته‌سیاه و یک پاکت گچ انسان‌های بزرگ را تربیت‌کرده است؟ پس درنتیجه مدارسی که ظاهراً عالی ندارند می‌توانند معلمان و دانش‌آموز عالی‌تر داشته باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه شیوه اداره دولتی در مدارس باعث سلب خلاقیت شده است بیان کرد باید با مشارکت مردم، شهرداران، دهیاران، با ارائه خلاقیت‌های متناسب با هر فرهنگ دست به فعالیت زد تا کیفیت آموزشی را ارتقا دهد.

سالاری با اشاره به تجربیات خود در استان بوشهر در حوزه آموزش‌وپرورش و نتیجه آن در کنکور سراسری گفت: در بوشهر سعی کردیم با ایجاد سیستمی انگیزشی دانش‌آموزان و معلمان را فراتر از بخشنامه‌های دولتی به فعالیت آموزشی ترغیب نماییم.

سالاری نصب چهره دانش‌آموزان ممتاز در کوچه‌ها، دعوت در برنامه تلویزیونی دانش‌آموزی و رقابت دانش‌آموزان ممتاز هر منطقه و ناحیه با یکدیگر در این برنامه و تقدیر از دانش‌آموزان ممتاز هر شهر یا روستا در پروژه‌های عمرانی فرهنگی حتی با حضور وزرا را ازاین‌دست فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: توانستیم انگیزه دانش‌آموزان را برای رقابت علمی در استان بالا ببریم و استان شاهد نتایج مطلوب فرزندانشان در کنکور سراسری شده‌اند.

سالاری با تأکید بر اینکه حق این است که فراتر از فعالیت‌های دولت زمینه‌ساز کیفیت آموزش استان باشیم تأکید کرد: استان گیلان باسابقه فرهنگی ظرفیت بهتر شدن را داشته و اگر بتوانیم عشق و علاقه و همت والا برای معلمان و دانش‌آموزان فراهم کنیم در آینده نه‌چندان دور شاهد نتایج مطلوبی خواهیم بود.

مقام عالی استان با تقدیر از فعالیت اداره نوسازی استان گیلان خاطرنشان کرد: ممکن است بخشی از مدارس اهدایی بعد از گذر زمان درگیر کشمکش‌هایی با بازماندگان هبه کننده شود که با ثبت مدارس اهدایی و تبدیل آن به سند می‌توان از درگیری‌های این‌چنینی سازمان را دور نگاه داشت.

وی بابیان اینکه دقت کنیم که جلسات شورای آموزش‌وپرورش نیست دچار روزمرگی نشود تأکید کرد با ایراد نظرات و طرح‌های مثمر ثمر شاهد گیلانی باقدرت علمی بالاتر باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6مهر1396، کدخبر: 13960706000956:  www.gilan.farsnews.com
 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین