پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از تاسیس دارالقرآن در این شهرستان خبر داد و گفت: در زمینه تشکیل کانون‌های فرهنگی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی ظرفیت برای هر نوع حمایتی را در این شهرستان داریم.

شعارسال: حجت‌السلام مختار کرمی پنج‌شنبه شب در جلسه تودیع و معارفه رییس تبلیغات اسلامی سروآباد که با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد از مردم اورامان به عنوان مردمانی سخت‌کوش و متدین نام برد و اظهار کرد: فرماندار سروآباد از جمله مدیرانی هستند که تفکر فرهنگی دارند و همین تفکر فرهنگی وی موجب شده که همکاری و تعامل بسیار خوبی با دستگاه‌های فرهنگی در این شهرستان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان سروآباد از سال ۹۴ کار خود را آغاز کرده است و اعتبار تاسیس آن نیز از محل سفر تاریخی مقام معظم رهبری تامین شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر رهبری به کردستان حدود ۲۰ میلیارد تومان در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگی و مسائل قرآنی تخصیص پیدا کرد، گفت: تقریبا در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان تبلیغات اسلامی مجتمع فرهنگی دارد.

کرمی اضافه کرد: تجهیزاتی که امروز در مجتمع‌های تبلیغات استان وجود دارد در کمترین جایی و حتی مرکز کشور دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خیلی از استان‌های مطرح که در حوزه فرهنگی حرف برای گفتن دارند از تجهیزاتی که ما در استان داریم را ندارند گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل و توجه و لطف مقام معظم رهبری امکانات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و تبلیغات اسلامی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: مردم فرهنگی کردستان باید قدردان این امکانات باشند و مسوولان نیز از این ظرفیت در راستای خدمت گذاری هرچه بیشتر به مردم استفاده بهینه را داشته باشند.

کرمی اضافه کرد: مردم کردستان مردمی قدرشناس هستند و اگر مسوولی صادقانه به آنها خدمت کند و شفاف باشد، حتما قدردانی می‌کنند و این را مسوولان به خوبی درک کرده‌اند.

وی به برخی برنامه‌ها از جمله همایش‌های مختلف توسط تبلیغات اسلامی سروآباد اشاره و خاطرنشان کرد: این شهرستان یک قابلیت‌های خوبی در بحث توسعه فعالیت‌های قرآنی دارد و این مهم در اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه از تمام برنامه‌هایی که در حوزه توسعه کارهای قرآنی در شهرستان انجام شود حمایت می‌کنیم گفت: در زمینه تشکیل کانون‌های فرهنگی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی ظرفیت برای هر نوع حمایتی را در این شهرستان داریم.

کرمی از تاسیس دارالقرآن در این شهرستان خبر داد و گفت: بسترهای لازم برای ایجاد دارالقرآن در این شهرستان فراهم شده است این کار در مریوان در حال انجام است.

وی گفت: فرماندار مریوان برای این بحث یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تاسیس دارالقرآن در مریوان تخصیص داده که مجری طرح میز سازمان تبلیغات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه یک دارالقرآن عظیم در حال حاضر در سقز داریم، گفت: دارالقرآن که قرار است در مریوان ایجاد شود حرکت بزرگ و فرهنگی در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

کرمی گفت: ایجاد دارالقرآن در شهرستان سروآباد با کمک مسوولان سروآباد در دستور کار تبلیغات اسلامی است و انشالله در کمترین بازه زمانی شاهد احداث این دارالقران در این شهرستان باشیم.

وی انسجام و اتحاد در بین مدیران را در شهرستان سروآباد به عنوان بهترین سرمایه برای خدمت هرچه بهتر عنوان کرد و گفت: سروآباد دارای اصالت بسیار خوبی به لحاظ فرهنگی بوده و همین ظرفیت موجب شده از شهرستان‌های کم آسیب ما باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: کم بودن آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در سروآباد مرهون بالا بودن سطح فرهنگی مردم و تلاش و جدیت بیش از پیش مسولان است.

کرمی گفت: اینکه مقام معظم رهبری از استان کردستان به عنوان یک استان فرهنگی نام برد، نباید اجازه بدهیم عده‌ای به نام فرهنگ کرد و کردستان بیایند به فرهنگ این مردم خیانت کنند.

وی افزود: متاسفانه با وجود تمام ذخایر و تمدن غنی فرهنگی در این استان نباید اجازه دهیم عده‌ای جاهل و نادان رقص را به عنوان فرهنگ مردم این دیار فرهنگی معرفی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اذعان کرد: فرهنگ کردستان به مفسران و عالمان دینی آن است اما متاسفانه طی این سال‌ها شاهد هستیم فرهنگ کردستان را با چوپی و رقص معرفی می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه هیچ کدام از مسوولان مخالف شادی مردم و موسیقی نیستند، خاطرنشان کرد: از این مسائل هم طرفداری می‌کنیم و معتقدیم باید توسعه پیدا کند چرا که این جز اداب و رسوم مردم کردستان است.

وی گفت: اینکه مردان و زنان به صورت مختلط جمع شوند و زنان برقصند و مردان آنها را نگاه کنند خلاف غیرت مردم کرد و ارزش‌ها و دستورات اسلام است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7مهر1396، کدخبر: 13960707000027: www.kordestan.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین