پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت:جهاددانشگاهی یک نهاد فرهنگی با رسالت فرهنگی است.

شعار سال: علیرضا حاتمی ‌شب گذشته در اختتامیه دومین دوره طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم» که به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و به میزبانی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، ایجاد تحول فرهنگی در آحاد مردم با الهام از کتاب آسمانی و سیره اهل بیت(ع) است.

وی در خصوص فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: میزبانی از برگزاری هفت دوره مسابقات ملی دانشجویان ایران و یک دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان و تاسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از جمله اقدامات جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شعبه خراسان رضوی این خبرگزاری از بهترین و موفق‌ترین شعب این خبرگزاری در سطح کشور به شمار می رود، تصریح کرد: این خبرگزاری سالانه با تلاش خبرنگاران بین پنج تا هفت هزار خبر قرآنی تولید و منتشر می‌کند.

حاتمی در رابطه با طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم نیز گفت: این طرح یکی دیگر از ابتکارات ارزشمندجهاد دانشگاهی خراسان رضوی بوده است و سعی کرده‌ایم به سهم خود در برگزاری آن نقش ایفا کنیم.

جهاددانشگاهی برای برگزاری طرح ملی دانشجو معلم قرآنی هزینه زیادی کرد

حمید صابرفرزام، نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: حجت‌الاسلام حمید محمدی،‌ قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که میهمان این مراسم هستند، در راه ترویج قرآن زحمات بسیاری کشیدند و تعداد زیادی کتاب تالیف کردند و به جرأت می‌توان گفت که در جامعه کمتر کسی را می‌توان یافت که به این اندازه در راه آموزش قرآن، تدبر و ... فعالیت کرده باشد.

وی ادامه داد: طرح ملی دانشجو معلم قرآن از سه سال قبل در سازمان جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی شد، و از سال ۱۳۹۴ تاکنون با زحمات کشیده شده، حدود ۳۰۰ هزار ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است و حدود هزار نفر نیز موفق به اخذ مدرک پایان طرح شده‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا عنوان کرد: متاسفانه به جزء جهاددانشگاهی هیچ سازمان و نهادی در جهت برگزاری طرح ملی دانشجو معلم قرآن ریالی هزینه نکرده است.

در ادامه حجت‌الاسلام حمید محمدی،‌ قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، با بیان اینکه تاکنون فکر می‌کردیم که معلمی شغل انبیاء است، افزود: در صورتی که معلمی شغل خود خداوند است، از طرفی هم انبیاء معلمی می‌کردند و افتخار خلیفة اللهی را بر عهده گرفتند.

وی اضافه کرد: معلمان قرآن مسئولیت‌های بسیار بالایی دارند و از نظر اخلاق باید خیلی متفاوت با دیگران باشند.

محمدی با بیان اینکه قرآن، سخن خداوند است، عنوان کرد: کسانی که اهل شب‌زنده‌داری و تهجد نیستند، بهره‌ای از قرآن نبرده‌اند، از همین رو این ارتباط و شب‌زنده‌داری برای بهره‌مندی از قرآن ضروری است.

قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، اضافه کرد: هیچ بنده‌ای در عالم نیست مگر آنکه خداوند حق واجبی بر این بنده دارد و آن اینکه قرآن را یاد بگیرد.

وی با بیان اینکه قرآن مهجور است و این مهجوریت در نزد ما دارای مراتبی است، افزود: باید عملیات مهجوریت‌زدایی از قرآن را انجام دهیم و شما معلمان قرآن بدانید و بفهمید جایگاه خودتان را که در چه معرکه‌ای وارد می پشوید زیرا براساس آیات و روایات تمام موجودات و هر آنچه که در این عالم است برای معلم قرآن استغفار می‌کنند.

محمدی در پایان با بیان اینکه طرح ملی دانشجو معلم قرآن، اثرگذار و بدیع است، تصریح کرد: شما معلمان قرآن سفیران حیات‌بخش و تنویرگر قرآن هستید لذا طرح تنویر خانه‌ها به نور قرآن به دنبال طرح ملی اتفاق می‌افتد و این امر حساست و اهمیت کار شما را نشان می‌دهد و باید اصل حلم و صبر را با خود همراه کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 4 اسفند 96، کد مطلب: 96120401559: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین