پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به پرهیز از نگاه‌های جزیره‌ای در حوزه قرآن تأکید کرد و گفت: یکی از اوصاف مهم نبی مکرم اسلام (ص) این است که ایشان «رحمت للعالمین» است و ضروری است ما نیز نگاه جامعی به حوزه قرآن داشته باشیم و از نگاه‌های جزیره‌ای پرهیز کنیم.

شعار سال: آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای قرآنی استان قزوین که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، به پرهیز از نگاه‌های جزیره‌ای در حوزه قرآن تأکید کرد و افزود: یکی از اوصاف مهم نبی مکرم اسلام (ص) این است که ایشان «رحمت للعالمین» است و ضروری است ما نیز نگاه جامعی به حوزه قرآن داشته باشیم و از نگاه‌های جزیره‌ای پرهیز کنیم.

وی تصریح کرد: قرآن نشان می‌دهد جوامع در دوراهی لغو، لهو و لعب با حکمت و معرفت قرار دارند و باید تلاش کنیم تا در خط کشی‌های قرآنی سرباز عرصه حکمت و معرفت باشیم چراکه عمق‌بخشی به این معنا، نجات‌دهنده جوامع بشری از معضلات و انحرافات خواهد بود.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه قرآن کتاب حکمت است و انس با آن، انسان را متأثر و متحول خواهد کرد، یادآور شد: در منابع دینی تأکید شده اگر قرآن به کوه نازل شود آن را متلاشی می‌کند اما اگر انسانی دچار قساوت قلب شود، قلبش از سنگ سخت‌تر شده و هیچ اثری از مفاهیم قرآن نمی‌پذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم قرآن مهجور بماند، افزود: اگر مطالعه و عمل به قرآن را محور زندگی خود قرار ندهیم و خود را با دستورات قرآنی هماهنگ نکنیم، در قیامت مغموم خواهیم شد.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اهداف قرآن، شکستن بت‌های جناحی، گروهی و منفعتی بوده و اگر در دنیادوستی‌هایمان با محور قرآن و تقوا صورت نگیرد، در قیامت با هم دشمن خواهیم شد و افسوس می‌خوریم چرا قرآن و تقوا را مبنای کار خود قرار نداده‌ایم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرموده اگر قرآن را امام و جلودار خود قرار دهید، قرآن شما را تا بهشت هدایت و راهنمایی می‌کند اما اگر قرآن را پشت سر خود قرار دهید، به آتش دوزخ سوق داده خواهید شد.

امام‌جمعه قزوین در پایان تأکید کرد: باید تلاش کنیم در فعالیت‌های قرآنی جدیت داشته باشیم و خوشبختانه استاندار و همه مسئولان استان عزم و جدیت خوبی در این معنا دارند.

عبدالمحمد زاهدی، استاندار نیز در این جلسه به اهمیت کارهای فرهنگی اشاره و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم قرآن مهجور بماند و همه باید در ترویج هر چه بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی جدیت داشته باشند.

وی بابیان اینکه باید مباحث قرآنی همزمان در دو سطح عموم جامعه و سطح تخصصی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: روش سنتی جلسات قرآنی که در گذشته با محوریت یک روحانی در خانه‌ها برگزار می‌شود، نباید به فراموشی سپرده شود چراکه بسیار اثرگذار است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 20 مهر 96، کدمطلب:967-5594-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین