پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین بیان کرد: قرآن منشأ برکت خدای متعال برای انسان است و این کتاب آسمانی برای پند و عبرت گیری انسان ذکر مبارکی است. ما با کسب آمادگی لازم باید زمینه بهره‌گیری از برکات و فواید آن را فراهم کنیم.

شعار سال:آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر دیروز در محفل انس با قرآن مسجد دانشگاه آزاد قزوین با تفسیر حدیث امام صادق(ع) از کتاب مصباح الشّریعه اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند هرکس قرآن را قرائت می‌کند باید سه اتفاق در زندگی وی رخ دهد تا اینکه مشخص شود قاری واقعی قرآن کریم است.


وی در ادامه افزود: در این حدیث آمده است؛ اگر با قرائت قرآن قلب ما در برابر عظمت خدا دچار خضوع نشود و به کوچکی خود پی نبریم، اگر قلب ما رقیق و نرم و متاثّر نشود و دل آدمی نلرزد و محزون نشود، ما عظمت جایگاه خدا را سبک در نظر گرفته‌ایم و دچار خسارت آشکار خواهیم شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: حزن در مسائل دنیوی و رقابت‌های مادی شایسته نیست و اولیای خدا نباید در مسیر این حزن‌ها قرار بگیرند؛ بلکه حزنی زیباست که با اشارات قرآن در وجود آدمی شکل بگیرد، زیرا این حزن به واسطه دور بودن انسان از جایگاه و مقامات اهل تقوا و ذکر ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه حدیث امام صادق(ع) گفت: «قاری قرآن نیازمند سه شاخصه است»، قلبی خاشع برای درک عظمت خداوند و برای کسب آن ما نیازمند برنامه ریزی مستمر هستیم و با بهره بردن از یک ماه رمضان نمی‌توان به این جایگاه رسید.

این کارشناس قرآنی ادامه داد: دومین ویژگی یک قاری قرآن آمادگی بدنی وی است، بدنی که با لقمه حرام بر آن پوست و گوشت روییده است آمادگی لازم برای حضور در محضر خدای متعال را ندارد.

انسان برای کسب فیوضات قرآن باید پاک و مطهر باشد

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: سومین ویژگی یک قاری قرآن حضور در یک فضای مناسب برای بهره بردن از فیوضات قرآنی است؛ زیرا در این فضاها هم افزایی معنوی شکل می‌گیرد و ارتباط گیری با خدای متعال میسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمانی که قلب حالت خضوع و خشوع به خود می‌گیرد، شیطان از آدمی دور می‌شود و زمانی که انسان خود را از موانع آزاد کند، قلب وی برای قرائت قرآن مجرد و آماده خواهد شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: جان و روح انسان‌ها نیازمند بارش رحمت و نور الهی است؛ بنابراین باید موانع این مسیر برداشته شود و در این شرایط برکت قرآن نصیب ما خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اذعان کرد: قرآن منشأ برکت خدای متعال برای انسان است و این کتاب آسمانی در ماه رمضان و در شب قدر نازل شده و ذکر مبارکی است برای پند و عبرت گیری انسان؛ ما با کسب آمادگی لازم باید زمینه بهره گیری از برکات و فواید آن را فراهم کنیم.

این کارشناس قرآنی در پایان ابراز کرد: انسان برای کسب فیوضات قرآن باید پاک و مطهر باشد تا از لذت‌های آن بهره گرفته و در زندگی استفاده کند؛ این انسان روح و باطنش با قرآن ارتباط می‌گیرد و شیرینی مخاطب خدا بودن را حس خواهد کرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1396، کد مطلب: 31621:www. isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
قرآن چراغ راه و عامل هدایت بشر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین