پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
چقدر بازی روزگار تلخ است که معاون سیاسی امنیتی استاندار در دولت تدبیر و امید، امروز بابت اینکه آیت‌الله عابدینی، حجت‌الاسلام قابل و دیگر دل‌سوزان از معیار جیب مردم استفاده می‌کنند و آمارهای ادعایی دولت را زیر سوال می‌برند آشفته می‌شود و مردان انقلابی قزوین را به تلاش برای ناکارآمد نشان دادن دولت و در نهایت تیشه زدن به ریشه‌ی نظام متهم می‌کند و در بخش بعدی برای تریبون نماز جمعه تعیین تکلیف هم می‌کند.

شعار سال: سید سعید شاهرخی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، روز دوشنبه هفته گذشته، در نشست خبری که با موضوع انتخابات برگزار کرده بود در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران سخنانی بر زبان راند که از جهات مختلف قابل تأمل است.

حالا پس از گذشت یک هفته جادارد ضمن بازخوانی آنچه شاهرخی گفته، به محتوای واقعی گفتار او توجه کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در نشست خبری خود، نسبت به سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین علی قابل امام جمعه موقت قزوین گفت: «یک عده کارشان این است که فقط در آمار و اطلاعات تشکیک کنند» و در ادامه نیز این سخنان را در مسیر «ناکارآمد نشان دادن دولت» و به سبب آن «تخریب نظام» و عامدانه «تیشه به ریشه نظام زدن» دانسته بود.

گویا سید سعید شاهرخی خیلی زود فراموش کرده بود که جریان مطلوب او، در سال‌های ۸۷ و ۸۸ چگونه آمارهای رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران را تکذیب می‌کردند، زیر سئوال می‌بردند و حتی کاندیدای فتنه‌گر انتخابات ریاست جمهوری دهم در مناظره با رئیس جمهور وقت، آمارهای مرکز آمار ایران و بانک مرکزی را دروغ خوانده و رئیس‌جمهور را به آمارسازی متهم کرد. این بمباران رسانه‌ای هر روزه‌ی اصلاحطلب‌ها و مدعیان اعتدالگرایی در آن روزگار بود که رئیس جمهوری سابق را بابت ارائه‌ی آمار رسمی کشور در مورد کاهش شگفت‌انگیز نرخ بیکاری در آن سال‌ها زیر سوال می‌بردند.

معیار جیب مردم

حالا مشخص نیست که چرا باید ائمه جمعه و دغدغه‌مندان جامعه نه آمار مرکز آمار و بانک مرکزی، که آمار ادعایی فریدون همتی و مدیران او را باور کنند. آن هم در شرایطی که کمتر از چهارسال قبل شخص حسن روحانی معیار سنجش این مسائل را نه مرکز آمار ایران، بانک مرکزی و یا استانداران و مدیران دولت، که جیب مردم دانسته بود.

و چقدر بازی روزگار تلخ است که معاون سیاسی امنیتی استاندار در دولت تدبیر و امید، امروز بابت اینکه آیت‌الله عابدینی، حجت‌الاسلام قابل و دیگر دل‌سوزان از همین معیار استفاده می‌کنند و آمارهای ادعایی دولت را زیر سوال می‌برند آشفته می‌شود و مردان انقلابی قزوین را به تلاش برای ناکارآمد نشان دادن دولت و در نهایت تیشه زدن به ریشه‌ی نظام متهم می‌کند و در بخش بعدی برای تریبون نماز جمعه تعیین تکلیف هم می‌کند.


انصاف انتخاباتی شاهرخی

اما رئیس ستاد انتخابات استان که تلاش می‌کرد انتقادات دلسوزان انقلاب را جناحی و سیاسی قلمداد کند، در نشست خبری خود گفته بود که نباید هیچ کس برای اینکه رقیب را زیر سؤال ببرد، در آمار و اطلاعات تشکیک کند. شاهرخی همچنین خواستار شده بود که برای گذر از شائبه‌ی بی‌عدالتی در انتخابات و عدم جناح‌گیری سیاسیِ دست‌اندر کاران انتخاباتی، افراد دخیل در امر انتخابات از موضع‌گیری و انتقاد بپرهیزند و مقصود او مشخصاً رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قزوین بود. اما شاید شاهرخی حافظه‌ی سیاسی مردم قزوین را کوتاه تصور کرده بود، چراکه خود او به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات استان، ماه گذشته از سوی دولت تدبیر و امید مأمور تبلیغ دستاوردهای دولت شده بود و حالا اگر قرار باشد کسی در مضان اتهام بی‌عدالتی و موضع‌گیری باشد شخص خود اوست.

ریشه همه مشکلات!

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان عجیب و غریب خود در نشست خبری، در پاسخ به خبرنگار که از او خواست به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری به مدیران استانی دولت توصیه کند بعد از چهارسال دست از اتهام زنی به دولت قبل بردارند و کار خویش را انجام دهند، سخت برآشفت و در حالی که گویا هرگز توصیه‌ها و سخنان مقام معظم رهبری را نشنیده و مطالعه نکرده است، مجدداً به صورت تلویحی انتخاب مردم در دوره‌های نهم و دهم ریاست جمهوری را زیرسوال برد و آنها را سالهایی تلخ خواند و گفت که نمی‌تواند از آن بگذرد. عدم توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب در این مورد در شرایطی است که شاهرخی پیش‌تر بیانات رئیس جمهور! در راهپیمایی ۲۲ بهمن را برای تمامی مدیران دولتی بخشنامه کرده بود و از مدیران دولتی خواسته بود تا بر واو به واو این بیانات مسلط باشند و استفاده ببرند، اما گویا خود او در حفظ و رعایت توصیه‌های چندین باره رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دست از تخریب مسئولان گذشته بردارند و به کار و تلاش بپردازند هیچ اهتمامی نداشت. شاهرخی که به نظر هیچ دستاویزی برای اتهام مجدد به دولت قبل در قزوین نداشت، گفت مجبور است به ریشه مشکلات کارگری در قزوین بپردازد، ریشه این مشکلات در دولت قبل است و شاهد مثال معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین نیز، واگذاری اشتباه کارخانجات نساجی به افرادی نامناسب در دولت گذشته بود که آن را علت مشکلات این کارگران در این روزها عنوان کرد و تصریح کرد که این فرد امروز با بدهی یک هزار میلیاردی به خارج متواری شده است. اما گویا شاهرخی فراموش کرده بود که در این مورد با مشاوران خود صحبت کند، چراکه مشکلات کارخانجات تولیدی نساجی در قزوین و دیگر کارخانه‌ها دقیقاً از اوایل دهه هشتاد و در دولت اصلاحات با واگذاری کیلویی کارخانجات به افراد نالایق کلید خورد؛ به نحوی که آنها حتی پول زمین این کارخانه‌ها را نیز نپرداختند و مالک شدند و این وضع آنقدر بحرانی شد که دیگر امکان حل آن برای دولت‌های بعدی پیش نیامد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در حالی با عبور از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب حاضر نبود بپذیرد که بعد از چهارسال بهتر است دستاوردهای دولت مطبوعش را ارائه دهد که به‌جای آن همچنان بر مشی دولت تدبیر و امید به تخریب مسئولان قبلی کشور تأکید کرد.

اخلاق و دیگر هیچ!

اما نکته جالب تلاش سید سعید شاهرخی برای رسانه‌ای نشدن اتهامات یکی از مدیران سابق استانداری قزوین بود. شاهرخی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد اتهام میم.قاف یکی از مدیران سابق استاندار و شایعه اخلاقی بودن پرونده کیفری او در دادگاه گفت که این موضوع شخصی است و بهتر است به آن ورود نشود و به حریم خصوصی افراد احترام گذاشته شود و دولت هم بنا به دلایلی تصمیم به جابجایی این مدیر گرفته است! در همین حال خبرنگاران اعتراض کردند که شما پیش‌تر گفتید او استعفا داده و شاهرخی دوباره تأیید کرد که وی استعفا داده و در همین حال هم نصرت‌الله علیرضایی تصریح کرد طرح همین پرسش در رابطه با میم. قاف غیر اخلاقی است.

اما به نظر شاهرخی و علیرضایی هر دو فراموش کردند که افرادی را در دولت به‌عنوان مدیر روابط عمومی به کار گرفته‌اند که فاقد همین اخلاق هستند، برای مثال قزوین‌خبر پیش‌تر به تلاش وقیحانه یوسف خدایاری مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین در فضای مجازی در دامن زدن به اتهامات اثبات نشده اخلاقی به یک قاری قرآن اشاره کرده بود و یا ایشان هرگز پاسخ ندادند که تلاش علیرضا رحمانی مدیر روابط عمومی فرمانداری قزوین در فضای مجازی برای ترویج یک کمپین ضد انقلابی بر علیه قوه قضائیه جمهوری اسلامی آیا اخلاقی بود یا خیر؟

انتخابات سالم، مثل همیشه

اما حالا شاید لازم است پرسش‌های دیگری از معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین داشته باشیم. شاهرخی بهتر است پاسخ دهد که اگر انتقاد ائمه جمعه و دلسوزان انقلاب از عملکرد دولت، تیشه زدن به ریشه نظام و نا امیدکردن مردم از اصل نظام است، هجمه شدید و فحاشی جبهه اصلاحات و مدعیان اعتدال در دولت گذشته چه بوده است؟ اگر نپذیرفتن آمار ارائه شده از سوی استاندار و مدیران استانی عامدانه تیشه زدن به اصل نظام است، دروغ‌گو خواندن رئیس جمهور قانونی کشور و زیر سئوال بردن آمار مرکز آمار ایران و بانک مرکزی چه بوده است؟ و ده‌ها پرسش دیگری که می‌توان در تناقض رفتاری شاهرخی و اصلاحطلبان امروز با دیروزشان یافت.

به نظر این روزها بهتر است معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین بجای تعیین تکلیف کردن برای تریبون نمازجمعه و تلاش برای متهم کردن منتقدان دولت، به فکر برگزاری سالم و امن و بدون خدشه انتخابات، مانند تمام ادوار تاریخ جمهوری اسلامی باشد. چراکه یکی از باورهای مشترک ما منتقدان دولت و سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین همین است که انتخابات‌ها در تاریخ نظام جمهوری اسلامی همواره سالم، امن و بدون خدشه برگزار شده و آنچه از صندوق‌ها بیرون آمده نتیجه اراده و رأی و نظر مردم بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، تاریخ 28 اسفند 95، کد مطلب: 2163: www.qazvinkhabar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین