پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
رئیس موسسه آموزش عالی علمی‌ـ‌کاربردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: از مهر ماه امسال در 219 رشته تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دانشجو جذب می‌کنیم.

شعارسال: به گزارش خبرگزاري فارس از تالش، شهرود امیرانتخابی عصر امروز در جلسه کارگروه مرکز رشد فناوری گردشگری گیلان در این شهرستان اظهار کرد: موسسه آموزش عالی علمی‌ـ‌کاربردی سازمان از ابتدای به قدرت رسیدن دولت یازدهم برای تقویت توسعه آموزش‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت یازدهم تعامل با دنیاست، تصریح کرد: بحث توسعه گردشگری و ورود گردشگر به کشور نیز به همین دلیل از اولویت‌های اصلی و اساسی دولت تدبیر و امید است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی‌ـ‌کاربردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری توسعه آموزش این موسسه بهکشور را از اهداف مهم خواند و افزود: اکنون در 19 استان کشور مراکز علمی‌ـ‌کاربردی داریم و تمام آموزش‌های کوتاه‌مدت و ضمن خدمت در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داده می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 25 مرکز آموزشی فعال در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: از مهر ماه امسال در 219 رشته تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دانشجو جذب می‌کنیم.

امیرانتخابی تصریح کرد:برای تقویت رشته‌های آموزشی میراث فرهنگی نیز یک کارگروه تخصصی تشکیل دادیم که در 34 سرفصل جدید مانند رشته‌های حسابداری، اقماری، گردشگری، حقوق گردشگری، حقوق میراث فرهنگی، اقتصاد گردشگری، دیپلماسی گردشگری و... در بهمن ماه سال امسال دانشجو می‌پذیریم.

وی یکی از اولویت‌ها را گسترش مراکز علمی‌‌ـ‌کاربردی در استان‌های شمال کشور عنوان کرد و گفت: استعداد ویژه گردشگری در استان‌های شمالی وجود دارد اما تاکنون در گیلان موفق نشدیم و با قول‌هایی که مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان داده است، نخستین مرکز آموزش گردشگری در این استان تاسیس می‌شود.

این مسئول درباره هدف از سفر خود به گیلان اظهار کرد: بنده به دلیل عضویت در شورای پارک علم و فناوری برای سفر به گیلان دعوت شدم.

فرماندار تالش نیز در نشست مذکور درباره راه‌اندازی مرکز رشد در این شهرستان تصریح کرد: طبق تفاهمنامه بین میراث فرهنگی و پارک علم و فناوری، نخستین مرکز رشد در تالش راه‌اندازی می‌شود.

علی فتح‌اللهی با بیان اینکه ساختمان مرکز رشد در اختیار پارک علم و فناوری قرار گرفت، تصریح کرد: در کارگروه مذکورپروژه‌های مناسب و پیشنهادها مورد رسیدگی قرار گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبرگزاری فارس: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین