پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در رابطه با لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تاکید کرد: اینکه آیین دادرسی مربوط به اطفال و نوجوانان داشته باشیم و همان مجازاتی که برای دیگران اجرا می‌کنیم برای اطفال و نوجوان نیز پیاده کنیم، فایده ندارد.

شعار سالهما داوودی در رابطه با تاثیر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در آینده قضایی کشور، گفت: رویکرد اصلی تهیه این پیش‌نویس، رویکرد حمایتی استزیرا این قشر به عنوان یک قشر آسیب‌پذیر، احتیاج به توجه بیشتری دارند.

این وکیل دادگستری افزود: در رابطه با تاثیر این لایحه در وضعیت کیفریکشور، نمی‌توان در حال حاضراظهارنظر دقیقی کرد باید صبر کنیم تا لایحه نهایی و تصویب شود و بعد از نهایی شدن مراحل تصویب، ببینیم چه حجمی از جرم‌انگاری‌ صورت گرفته است تا بعد از آن بتوانیم ارزیابی‌ دقیقی داشته باشیم.

نایب‌رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران خاطر‌نشان کرد: آمار جمعیت کیفری متشکل از مرتکبین کلیه جرایم است. باید ببینیم جرایمی که در لایحه خواهد آمد به چه میزان ارتکاب خواهد یافت و چند نفر مرتکب آن می‌شوند تا ببینیم چه تاثیری روی آمار کیفری می‌تواند داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید توجه کرد که در این لایحه چه راه‌هایی برای پیشگیری در نظر گرفته شده است که امیدواریمخود همین امر باعثکاهش جرایم شودو کاهش جمعیت کیفری جرایم علیه اطفال و نوجوانان را شاهد باشیم.

داوودی بیان داشت: در مورد کودکان، قوانین ماهوی و شکلی پراکنده‌ای داریم مخصوصا در آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات. هنوز یک قانون جامع در این زمینه نداریم که همه آنها را گردآوری کرده باشد.اگر به اصلاحات قوانین جزایی هم توجه کنیم، عمده توجهات روی نحوه رسیدگی بود و به قواعد جزایی ماهوی خاص‌ها برای این گروه چندان توجه نشده است.

این حقوقدان در پایان تاکید کرد: اینکه آیین دادرسی مربوط به اطفال و نوجوانان داشته باشیم و همان مجازاتی که برای دیگران اجرا می‌کنیم برای اطفال و نوجوان نیز پیاده کنیم، فایده ندارد. در قانون مجازات ۹۲ تغییراتی در احکام ماهوی ایجاد شده است.این لایحه با یک رویکرد حمایتی تهیه شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 11 مهر 96، کدمطلب:541755، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین