پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به همه پرسی کردستان عراق گفت: ما همه مسلمانیم و باید یکپارچه باشیم تا راه را برای دشمن باز نکنیم.

شعار سال: آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا پشت ماجرای همه پرسی کردستان عراق هستند و در حقیقت عوامل این همه پرسی با این کار به ملت نجیب کرد اهانت کرده اند.
او به نقل از مقام معظم رهبری در دیدار اخیر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با وی گفت: جدا کردن کردستان عراق و شکستن یکپارچگی عراق خیانت به منطقه است چرا که اگر بنا باشد کشورها تکه تکه شوند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.
آیت الله علما افزود: دشمن با این کار می خواهد یک اسراییل دیگری ایجاد کند همانگونه که قبلا رژیم صهیونیستی را در قلب کشورهای اسلامی نفت خیز و گازخیز ایجاد کردند.
وی تاکید کرد که از این اتفاق فقط رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا سود می برند چرا که اینها به احدی تعهد ندارند.
وی افزود: مقامات کردستان عراق با این کار خطای غیرقابل بخششی انجام داده اند چرا که قدرت های خارجی مانند آمریکا و انگلیس هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نیستند.
آیت الله علما ادامه داد که متاسفانه در ماجرای همه پرسی به دامان کشوری رفتند که 70 سال است کودک کشی می کند و این بدترین توهین به ملت مسلمان کرد است.
وی در ادامه گفت: خود همین آقا (مسعود بارزانی) قانون اساسی عراق در زمینه وحدت این کشور را امضا کرده لذا کسی که امضای خودش را قبول نداشته باشد و خیانت بکند دیگر قابل اعتماد نیست.
امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد که بهترین راه حل گوش دادن به سخنان آیت الله سیستانی است چرا که ما همه مسلمان هستیم و باید یکپارچه باشیم تا راه برای دشمن باز نکنیم.
وی در پایان خطاب به کسانی که دنباله رو جدایی کردستان عراق هستند، گفت که این افراد باید بیدار شوند و حتما بدانند که با این کار خیانت بزرگی به عالم اسلام کرده اند چرا که راه را برای کسی باز می کنند که کارش آدم کشی و خیانت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 14 مهر 96، کد مطلب: 82686874: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین