پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری همه پرسی درشمال عراق، یک اشتباه راهبردی بود که برغم نصیحت ها انجام شد.

شعارسال: علاء الدین بروجردی که به سوریه سفر کرده است سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: برغم اینکه بسیاری از چهره های سرشناس کردستان با این همه پرسی مخالف بودند و برغم همه نصیحت های جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه این اشتباه صورت گرفت و امروز شاهد آثار منفی آن بر اقلیم کردستان عراق هستیم.

وی اضافه کرد: مسئولان اقلیم کردستان باید هرچه سریعتر این همه پرسی را منتفی اعلام کنند و فضا را برای مراحل بعدی در جهت بازگشت امنیت، ثبات و توسعه به اقلیم کردستان عراق فراهم کنند.
بروجردی اظهارداشت: در صورتی که مسئولان کردستان عراق بر این مسیر پافشاری کنند، از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی مشکلات زیادی را درپیش خواهند داشت.
وی درگذشت جلال طالبانی به عنوان یکی از چهره های برجسته مردم کردستان را به خانواده وی و همه مردم کردستان تسلیت گفت.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره دیدار از سوریه نیز گفت: با توجه به اهمیت سوریه به عنوان عضوی از محور مقاومت در چارچوب دیپلماسی پارلمانی، ارتباط تنگاتنگ و پیگیری روزمره تحولات این کشور و ارتباط منظم با مسئولان بلند پایه سوری در دستور کار قرارداشت.
بروجردی افزود: با توجه به انتخابات ریاست مجلس سوریه و انتخاب آقای حمود الصباغ به عنوان رئیس جدید، در دیدار با وی پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به وی ابلاغ می شود.
وی بیان کرد: امیدواریم با توجه به گسترده تر شدن کنترل دولت بر مناطق مختلف سوریه و شکست تروریست های تحمیلی به این کشور، بازدیدهایی فراتر از دمشق نیز داشته باشیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت سوریه نیز اظهارداشت: از زمانی که حلب آزاد شد، منحنی قدرت داعش و دیگر تروریست ها سیر نزولی خود را آغاز کرد و کمر داعش شکست.
بروجردی اضافه کرد: برغم حمایت های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا از تروریست ها، بویژه انتقال سران گروهک های تروریستی توسط نیروهای آمریکایی که نشانه بارز حمایت آمریکا از تروریست ها است ،توازن قوا به سود محور مقاومت تغییر کرد.
وی افزود: پیروزی های ارتش سوریه، نیروهای مردمی و نیروهای مقاومت، کمک های جمهوری اسلامی ایران و نقش ارزشمند حزب الله لبنان باعث شد که سوریه از مرحله خطر عبور کند و شاهد پیروزی های متعدد در جبهه مقاومت باشیم.
وی با بیان اینکه شکست تروریست ها ، شکست آمریکا و هم پیمان های منطقه ای این کشور است، گفت: تحولات سوریه بسیار قابل توجه است و امیدواریم سوریه هرچه سریعتر به سوی امنیت پایدار و سازندگی حرکت کند.
'علاءالدین بروجردی' رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در راس هیاتی پارلمانی وارد پایتخت سوریه شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 12 مهرماه 96، کد خبر: 82684383، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین