پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، با اشاره به درخواست بازماندگان شهدای فاجعه منا برای پیگیری این پرونده گفت: دولت ایران به عنوان مسئول اتباع خودش، باید پرونده را تا آخر پیگیری کند.

شعار سال: سیدمحمدجواد ابطحی، با اشاره به باقی ماندن پرونده فجایع منا و مسجد الحرام و بیم به حاشیه رفتن این پرونده ها پس از حج ۹۶ اظهار داشت: امسال با توجه به پیگیری هایی که بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت انجام دادند و مذاکراتی که صورت گرفته بود، حج آرام و بدون تنشی برگزار شد.

وی افزود: بر اساس تجربه ای که از فاجعه منا به دست آمد، ظاهرا امسال خیابان ها تفکیک شده بوده و آب هم به اندازه کافی در میان زائران توزیع شده بود و تعامل نسبتا خوبی با حجاج برقرار بوده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اما اینکه شایعاتی مطرح می شود که ایران از پیگیری پرونده فاجعه منا و دیه شهدای این حادثه خودداری کرده یا کوتاه آمده، صحت ندارد و نباید این چنین باشد.

ابطحی خاطرنشان کرد: خانواده های قربانیان منا و مسجد الحرام از ما به عنوان نمایندگان مردم درخواست دارند که پیگیر این پرونده ها باشیم و وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت نیز باید اقدام کنند و همچنان پیگیر باشند.

وی تصریح کرد: در فاجعه منا حداقل مساله این است که زائران قربانی سهل انگاری و سوءمدیریت سعودی ها شدند و این باید پیگیری و دیه شهدا پرداخت شود؛ چراکه در این رابطه پای مسئولیت مدنی دولت عربستان در میان است و دولت ایران هم به عنوان مسئول اتباع خودش، باید پرونده را تا آخر پیگیری کند که البته به نظرم تا الان هم دیر شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا که در هنگام حادثه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت نیز اظهار داشت: متاسفانه این کمیته هم تشکیل نشد؛ اگر این کمیته وجود داشت، دیگر کشورهایی که اتباع آنها در این فاجعه به شهادت رسیدند نیز باید در آن حضور می یافتند، اما دولت عربستان از تشکیل این کمیته و فعالیت آن ممانعت کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: با تحولات سیاسی که اخیرا در عربستان سعودی پیش آمد و ولیعهد جدید این کشور منصوب شد، پیگیری کار و فعالیت کمیته حقیقت یاب قدری مشکل شده، اما حداقل از سمت دولت ایران باید موضوع مسئولیت عربستان در فاجعه منا و دریافت دیه شهدا و مجروحان حادثه باید تا آخر پیگیری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 15 مهر 1396، کد مطلب: 4106521: www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین