پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
عضو هیات رییسه فراکسیون زنان گفت: لایحه تامین امنیت زنان برای بررسی بیشتر به قوه قضاییه ارسال شده است.

شعارسال: «طیبه سیاووشی» عضو هیات رییسه فراکسیون زنان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، پیرامون روند بررسی لایحه "تامین امنیت زنان" گفت: از ابتدای مجلس دهم تاکنون در انتظار دریافت این لایحه هستیم، این در حالی است که دولت به دلیل اعمال اصلاحیه های متعدد توسط کارشناسان هنوز آن را به مجلس ارسال نکرده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به تاخیری که دولت در بررسی و ارایه لوایح دارد، ادامه داد: این لایحه از جمله لوایحی بوده که بخش اعظمی از جامعه در انتظار نتیجه بررسی‌های صورت‌ گرفته بر روی آن هستند اما با وجود اینکه دولت بارها در مورد ارسال آن به مجلس اطلاع‌رسانی کرده‌، تاکنون آن را به مجلس ارائه نداده است. آخرین اخباری نیز که در این رابطه دریافت کرده‌ایم، ارسال آن به قوه قضاییه است.

او ادامه داد: در این لایحه بهبود وضعیت زندگی بخشی از زنان جامعه مدنظر قرار گرفته است که یا بزه‌دیده بوده یا افرادی هستند که به‌طور مداوم با انواع خشونت مواجه می‌شوند، از این رو این لایحه به دنبال آن است که امنیت همه زنان جامعه حتی در چارچوب زندگی خصوصی که دارند، تامین شود. هم‌اکنون مهم‌ترین خشونت رایجی که علیه زنان وجود دارد، عدم‌ آرامش آنها در خانواده است که اغلب به دلیل وابستگی عاطفی یا اقتصادی که دارند از اعلام آن اجتناب می‌ورزند.

عضو هیات رییسه فراکسیون زنان تاکید کرد: تصویب لایحه تامین امنیت زنان باید در صورتی محقق شود که به همه جوانب حمایتی از این قشر بپردازد، در عین حال به تحکیم بنیان خانواده‌ها نیز منتهی شود.

سیاووشی در خاتمه گفت: در شرایط کنونی این امیدواری وجود دارد که لایحه تامین امنیت زنان به دلیل اینکه ازسوی دولت فرستاده می‌شود در جلسه صحن با اقبال مواجه شود چراکه نمایندگان برای همکاری با دولت به آن رای می‌دهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 17مهر1396، کدخبر: 622096: www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین