پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۶۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
حداقل ۲۰۰ مال بزرگ در پایتخت ساخته شده که سبب بروز مشکلات بسیاری برای شهر و شهروندان شده است. محمد علیخانی با بیان اینکه حداقل ۲۰۰ مال بزرگ در پایتخت ساخته شده که سبب بروز مشکلات بسیاری برای شهر و شهروندان شده است، تصریح کرد: برخلاف آنچه بارها عنوان شده و بر اساس گزارش های حاصله، باید اعلام کنم ..
شعارسال: محمد علیخانی با بیان اینکه حداقل ۲۰۰ مال بزرگ در پایتخت ساخته شده که سبب بروز مشکلات بسیاری برای شهر و شهروندان شده است، تصریح کرد: برخلاف آنچه بارها عنوان شده و بر اساس گزارش های حاصله، باید اعلام کنم تنها مرکز خرید بزرگی که مبتنی بر اصول شهرسازی از بعد دسترسی، تعداد پارکینگ و ضوابط آتش نشانی ساخته شده، مال منطقه ۲۲ است که بی شک شاهد مشکلات سایر مال ها در خصوص آن نخواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه الگوهای ساخت مال منطقه ۲۲ در بالاترین سطح خود قرار دارد و می تواند الگوی ساخت مراکز خرید در سایر مناطق نیز شود، افزود: متاسفانه در سال های گذشته شاهد ساخت مال هایی بودیم که شهرداری به خاطر بدهی هایش با تغییر کاربری های زمین این مراکز موافقت کرده است. به طوری که زمین این مال ها همچون اطلس مال مختص ساخت مراکز دیگری همچون پارکینگ بوده، اما شاهد بودیم که به جای پارکینگ مرکز خرید بزرگی ساخته شده است.

وی ادامه داد: زمین این مراکز بزرگ خرید در حالی تغییر کاربری داده اند که به شدت برای مناطق اطراف شان مشکل زا هستند و سرعت تردد در محیط پیرامون شان را به شدت کاهش می دهند. درواقع باید بگویم که این مراکز بزرگ خرید به طور طبیعی مشکل ترافیک دارند. از همین رو تاکید می کنم از این پس مجوزهای ساخت این مال ها صادر نمی شوند مگر اینکه پیوست های اجتماعی و ترافیکی رعایت شود.

علیخانی با اعلام اینکه مجوزهای مال هایی که تاکنون ساخته شده اند به طور حقوقی صادر شده اند و دیگر امکان برخورد با آنها وجود ندارد، عنوان کرد: مجوز مال های کنونی ساخته شده صادر شده اند و اگر کسی هم بخواهد جلوی فعالیت این مال ها را بگیرد مالکان می توانند از طریق مراجع قانونی برخورد کنند. در واقع باید بگویم مجوزهای حقوقی صادر شده برگشت پذیر نیستند، اما امکان اجرای طرح هایی برای اصلاح ترافیکی وجود دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورا به عنوان نهاد نظارتی به شدت با تغییر کاربری ها برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در هر منطقه تهران به طور میانگین حداقل ۱۰ مال ساخته شده که برای محیط پیرامونی اش مشکلات فراوان ترافیکی به وجود آورده است. از جمله مراکز خریدی که در خیابان مقدس اردبیلی، بزرگراه شهید ستاری یا سایر مناطقی که معابر باریکی دارند ساخته شده اند، اما تاکید می کنم با آغاز به کار مدیریت جدید شهری و شروع فعالیت شورای پنجم بی شک شاهد ادامه این روند نخواهیم بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تیترشهر، تاریخ انتشار: 23 مهر 1396، کدخبر: 53595، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین