پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر کشور نیروی انسانی است و گل سرسبد نیروهای انسانی هر کشور جوانان آن هستند.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در همایش سخنی با قلب‌های زنده که به همت مجمع عمومی جامعه مدرسین در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد با اشاره به دو نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی اظهار کرد: سئوال این است که چرا این نامه‌ها صادر شد و چه ضرورتی ایجاب می‌کرد که ایشان چنین نامه‌هایی را مرقوم فرمایند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در نقاط مختلف جهان اظهار کرد: آنها ادعا دارند ابرقدرت بلامنازع جهان هستند و تمام کشورها حتی کشورهای اروپایی و آنهایی که دم از تمدن و استقلال می‌زنند به نحوی مستعمره آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه سرمایه عظیم هر کشوری جوانان آن هستند و بهره‌گیری از آنها از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: پیامبر(ص) در صدر اسلام توجه ویژه‌ای به جوانان در واگذاری مسئولیت‌ها داشتند.

محمدی‌گلپایگانی گفت: غرب در پی این است که از اسلام چهره‌ای خشن نشان دهد در حالی که سیره و روش پیامبر پس از آزادی مکه مبتنی بر بخشش بود.

وی افزود: کفار مکه جنایات فراوانی علیه پیامبر و مسلمانان انجام دادند اما وقتی حضرت محمد(ص) بر آنها مسلط شد به رغم توانایی مجازات کردنشان، همه آنها را بخشید چون او رحمتی برای جهانیان بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ماجرای سپردن فرمانداری مکه به یک جوان 21 ساله توسط پیامبر(ص) ابراز کرد: هنگامی که پیامبر اعظم می‌خواست به خاطر حضور در جنگ حنین مکه را ترک کند فرمانداری آنجا را به فردی به نام عتاب که جوانی 21 ساله بود سپرد و او را امیر مکه قرار داد.

وی ادامه داد: به فرماندهی برگزیدن اسامه برای لشکر جنگ با روم به‌رغم حضور خلفای ثلاثه در آن لشکر بیانگر توجه ویژه پیامبر به جوانان است.

محمدی‌گلپایگانی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب گفت: در حادثه فرانسه، تروریست‌ها 130 نفر را به قتل رساندند و این حادثه مثل بمب در دنیا صدا کرد به همین دلیل رهبر انقلاب در آن نامه مستقیما با خود جوانان غرب سخن گفت چون واقعیت این است که سیاست‌مداران غربی نسل جوان آنجا را گمراه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سیاست‌مداران غربی با پوشاندن حقایق، جوانان را از فهم حقیقت محروم می‌کنند به همین دلیل آنها واقعا نمی‌دانند که در دنیا چه خبر است و حق با کیست.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه پرونده سیاست‌مداران غربی پر از جنایت است، گفت: این سیاست‌مداران در طول تاریخ جنایت‌های هولناکی بر سر بشریت آوردند که یک نمونه از آنها برده‌داری در آمریکاست.

وی افزود: آمریکایی‌ها گروه‌های مختلف آموزش‌دیده را به آفریقا اعزام می‌کردند تا جوانان آنجا را بدزدند و برای کار اجباری به آمریکا ببرند و بسیاری از آنها در طول سفر در دریا و اقیانوس غرق می‌شدند.

محمدی‌گلپایگانی تاکید کرد: سرزمین آمریکای شمالی در اصل متعلق به بومیان سرخ‌پوست است اما آمریکایی‌ها با جنایات فراوان توانستند محل زندگی آنها را تصرف کرده و از آن خود کنند.

وی با اشاره به جنگ جهانی دوم اظهار کرد: جنگ جهانی دوم با بیش از 50 میلیون کشته در اروپا رخ داد و اینها همه عملکرد سیاست‌مداران غربی است به همین دلیل رهبر انقلاب در آن نامه به جوانان غربی گفت به سخنان سیاست‌مدارانتان گوش ندهید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: در فلسطین خانه را با اهلش آتش می‌زنند و جنایاتی به مراتب وحشتناک‌تر و بدتر از آنچه در پاریس رخ داد در کشورهای اسلامی اتفاق افتاد اما سیاست‌مداران غربی در برابر همه آنها سکوت کردند ولی گوش عالم را به خاطر حادثه پاریس کر کردند.

وی افزود: داعش، النصره، طالبان، القاعده و همه گروه‌های تروریستی تکفیری فرآورده‌های اروپا و آمریکا هستند.

محمدی‌گلپایگانی اظهار کرد: دولتی که خود را خادم حرمین می‌داند طی یک سال تمام زیربناهای یمن را نابود کرد چون مطیع آمریکاست ولی ملت یمن آن‌چنان ایستادگی کرده که اکنون بخش‌هایی از مرزهای عربستان در اختیار حوثی‌هاست.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه نجات از این وضعیت این است که جوانان غرب اسلام را از منابع اصلی‌اش بشناسند و در برابر سیاست‌مدارانشان ایستادگی کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: حوزه علمیه در تبلیغ اسلام واقعی در دنیا باید نقش اساسی داشته باشد اما متاسفانه در کشور خودمان نیز شاهد این هستیم که روستاهای دورافتاده از داشتن روحانی محروم‌ هستند بنابراین طلاب باید پس از تحصیل در قم به شهرهای خودشان برگردند چون این نیاز امروز ماست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار 1 بهمن 1394، کد مطلب: 13941101000146 : www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
نیروی جوان ما بدلیل عدم برنامه ریزی در حال نابودی هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین