پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
آزادسازی کامل شهر المیادین در نزدیک مرز سوریه و عراق و آغاز خروج تروریست‌های داعش از شهر رقه از مهم‌ترین اخبار تحولات 24 ساعت گذشته در سوریه است.

شعارسال: نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) همچنان به پیشروی خود به سمت مرز‌های مشترک سوریه و عراق به طور گسترده ادامه می‌دهند.

در راستای همین پیشروی، سرانجام پس از حدود 2 هفته نبرد سنگین، نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی شهر راهبردی «المیادین» در جنوب شرق استان دیرالزور در نزدیکی مرز با عراق را از کنترل تروریست‌های وابسته به گروهک تکفیری «داعش» خارج و آزاد کردند.

شهر المیادین پس از آزادسازی و محاصره شهرهای دیرالزور و رقه مهم‌ترین مرکز فرماندهی گروهک تروریستی داعش در خاک دو کشور عراق و سوریه به شمار می‌رفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به عملیات گروهک تروریستی داعش در تهران، مواضع و مراکز فرماندهی داعش در این شهر را هدف حمله موشکی قرار داد.

با ‌آزادسازی کامل المیادین و تسلط کردها بر اکثر مناطق شهر رقه، هم‌اکنون شهر «آلبوکمال» تنها مرکز مهم داعش در خاک سوریه به شمار می‌رود. این شهر هدف مرحله بعدی عملیات ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی در شرق این کشور است. با آزادسازی آلبوکمال، حضور داعش در خاک سوریه پس از نزدیک به 4 سال جنایت و کشتار به پایان خواهد رسید.

از نکات قابل توجه در این سلسله عملیات، کشته شدن یک زن نویسنده روس به نام «داریا ایتسانکووا» در منطقه‌ای نزدیک مرز عراق و سوریه است. این نویسنده زن روسی درحالیکه در کنار تروریست‌های داعش می‌جنگید، یک ماه قبل بر اثر انفجار ناشی از بمباران هوایی در محل استقرار خود به همراه فرزندانش کشته شد. اجساد وی و فرزندانش طی پیشروی‌های روزهای اخیر ارتش و مقاومت اسلامی در مناطق تحت اشغال داعش در شرق استان دیرالزور پیدا شد.

این در حالی است که در شهر رقه در شمال سوریه، طی توافقی که میان داعش و کردها صورت گرفته است، تروریست‌های داعش خروج از این شهر را آغاز کردند. طی 2 روز گذشته نیز بیش از 100 تروریست داعشی خود را تسلیم شبه‌نظامیان کرد وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» کردند. به این ترتیب، شهر رقه عملا از اشغال تروریست‌های داعش خارج شد و طبق طرح مورد نظر آمریکا برای تقسیم عراق و سوریه، تحت سیطره کردهای متحد واشنگتن درآمد.

همزمان با این تحولات مهم و راهبردی در عرصه میدانی در سوریه، زدوخورد و تصفیه‌حساب‌های تشکیلاتی میان تروریست‌های تکفیری در نواحی اشغالی در این کشور همچنان ادامه دارد. در همین راستا، ناحیه اشغالی واقع در شمال شرق استان حماه شاهد درگیری سنگین میان تروریست‌های وابسته به «هیأت تحریرالشام» (ائتلاف تحت فرماندهی جبهه النصره) و داعش بود.

2 روز قبل طی درگیری میان تروریست‌های هیأت تحریرالشام و داعش در شمال شرق استان حماه، 11 تن از تروریست‌های تحریرالشام و 24 تن از تروریست‌های داعش به هلاکت رسیدند و تعدادی از تروریست‌ها نیز به اسارت طرف مقابل درآمدند.

روز گذشته تعدادی از اسرای تحریرالشام، که توسط داعش به اسارت درآمده بودند، بدست تروریست‌های داعشی اعدام شدند. هیأت تحریرالشام نیز در پاسخ حدود 30 تروریست وابسته به داعش را اعدام کرد.

با این حال استان ادلب نیز شاهد تداوم اقدامات غیرانسانی تروریست‌های تکفیری علیه مردم شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا بود. در آخرین حمله تک‌تیراندازان تروریست به مردم غیرنظامی در این دو شهر شیعه‌نشین، یک شهروند 45 ساله به نام حسن علی امین مجروح شد.

در زمینه تحولات بین‌المللی نیز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی در سن‌پترزبورگ بر مبارزه مشترک ایران و روسیه با تروریسم و جریان‌های تروریستی بویژه گروهک تکفیری داعش تأکید کرد.

علاوه بر این «عبدالعلی علی‌عسکری» طی دیدار با حسین دیاب استاندار حلب، از حجم ویرانی‌های ایجادشده توسط تروریست‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا و اسرائیل در این شهر بازدید کرد.

همچنین وزارت امور خارجه سوریه ورود نیروهای ارتش ترکیه به استان ادلب را به شدت محکوم کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دفاع پرس، تاریخ انتشار: 23مهر1396، کدخبر: 261960: www.defapress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین