پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
یگان های ارتش سوریه میدان نفتی«التیم» و مناطق اطراف آن را آزاد کردند و پیشروی خود را به سمت دیرالزور از محور السخنه-دیرالزور ادامه می دهند.

شعار سال: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ارتش سوریه و هم پیمانانش میدان نفتی «التیم» و مناطق اطراف آن را در محور السخنه-دیرالزور آزاد کردند.

یک منبع نظامی سوری  گفت که یگان های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم پیمان عملیات نظامی موفقیت آمیز خود را در محورالسخنه-دیرالزور ادامه دادند.

این منبع افزود که یگان های ارتش سوریه میدان نفتی«التیم» و مناطق اطراف آن را آزاد کردند و پیشروی خود را به سمت دیرالزور ادامه می دهند.

منبع نظامی سوری تأکید کرد که گروه تروریستی داعش متحمل تلفات انسانی سنگین شد و به لحاظ ادوات نظامی نیز تلفات سنگینی بر این گروه وارد آمد.

این منبع نظامی در ادامه تصریح کرد که یگان های دیگری از ارتش عربی سوریه با همکاری نیروهای هم پیمانان روستاهای«ام صهریج»،«علام شرقی»،«خربه جب حبل» و «خربه الحیوانیه» در ریف شرقی حمص را بازپس گرفت.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گفت که ارتش سوریه مواضع داعش در تپه های«الربیعات» را به شدت گلوله باران کرد.

جنگنده های روسیه و سوریه نیز مواضع داعش را در نزدیکی فرودگاه دیرالزوربه شدت بمباران کردند.

شب گذشته نیز ارتش سوریه و هم پیمانانش مواضع داعش را در نزدیکی فرودگاه دیرالزور به شدت زیر آتش گرفتند تا محاصره فرودگاه را بشکنند. محاصره این فرودگاه نیز به زودی شکسته می شود.

ارتش سوریه همچنین روستای المالحه آخرین روستا در محور غربی را پیش از رسیدن به دیرالزور آزاد کرد.

ارتش سوریه و هم پیمانانش منطقه تله الربیعات و نقطه خیم الدفاع در جنوب غرب دیرالزور را آزاد کردند.

آمادگی مخالفان برای شرکت در مذاکرات آستانه

«قیرات عبدالرحمنوف»وزیر خارجه قزاقستان امروز شنبه اعلام کرد که مخالفان سوریه به شکل مقدماتی اعلام کردند که در دور ششم مذاکرات درباره بحران سوریه در آستانه شرکت می کنند.

عبدالرحمنوف به خبرنگاران گفت که جمهوری ترکیه به شکل فعالی درباره مسائل اساسی مذاکرات آینده از جمله مساله مشارکت گروه های مسلح سوری فعالیت می کند.

وزیر خارجه قزاقستان تأکید کرد که به عنوان گام مقدماتی مخالفان سوری اعلام کردند که در دور ششم مذاکرات آستانه شرکت می کنند.

حلقه محاصره داعش تنگ تر می شود

نیروهای سوریه دموکراتیک به زودی عملیاتی را علیه گروه تروریستی داعش در شمال استان دیرالزور آغاز خواهد کرد.

یکی از مقامات ارشد نیروهای سوریه دموکراتیک روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری رویترز گفت این تشکیلات تحت حمایت آمریکا به زودی عملیاتی را علیه گروه تروریستی داعش در شمال استان دیرالزور اعلام خواهد کرد.

این مقام نیروهای سوریه دموکراتیک افزود این عملیات که هدف از آن به عقب راندن عناصر داعش از بخش های شمالی دیرالزور است رسما روز شنبه اعلام خواهد شد.

نیروهای سوریه دموکراتیک که ائتلافی متشکل از نیروهای کرد و عربی است، با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا که مدعی مبارزه با داعش است، در حال جنگ علیه داعش در شهر رقه هستند.

کاروان سرگردان داعش به دیرالزور می رود

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا روز گذشته- جمعه- اعلام کرد؛ هواپیمای شناسایی این ائتلاف، منطقه ای را که کاروان حامل عناصر داعش از آنجا در حال حرکت به طرف شرق سوریه بود، ترک کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاروان حامل عناصر داعش به دو بخش تقسیم شده است به طوری که 11 دستگاه از اتوبوس های حامل داعشی ها در یک منطقه بیابانی متوقف مانده اند و مابقی اتوبوس ها به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بازگشته اند.

کاروانی شامل 17 دستگاه اتوبوس قرار بود حدود 300 نفر از عناصر مسلح را به همراه 300 نفر از اعضای خانواده های آنها به منطقه ای در شرق سوریه منتقل کند.

عناصر مسلح سوار بر این اتوبوس ها در چارچوب موافقتنامه آتش بس با حزب الله محل استقرار خودشان را در مرز سوریه با لبنان ترک کردند. براساس این موافقتنامه آتش بس آنها اجازه پیدا کردند به دیگر عناصر مسلح در طرف دیگر سوریه ملحق شوند. اما ائتلاف آمریکایی با هدف قرار دادن جاده ها و تخریب پل ها مانع از ورود این اتوبوس ها به منطقه ای در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق شد.

ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: ‌به منظور جلوگیری از هرگونه برخورد در تلاش ها برای شکست داعش، هواپیمای شناسایی ائتلاف حریم هوایی نزدیک این کاروان را به درخواست مقامات روسیه ترک کرد.

ژنرال «جان براگا» مدیر عملیات ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا گفت: نیروهای دولتی سوریه به آن سوی منطقه ای که کاروان حامل داعشی ها حضور دارند پیشروی کرده اند و این بدین معنی است که سوریه همچنین مسئول محافظت از اتوبوس ها و تروریست ها است.

لفاظی‌ها درباره سوریه تغییر کرده است

نماینده روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: لفاظی ها و مواضع در شورای امنیت درباره سوریه تغییر پیدا کرده است.

«اسیلی نبنزیا»نماینده روسیه در سازمان ملل درباره موضوع سوریه گفت: اوضاع میدانی در سوریه در حال تغییر است. این تغییر به طرف شرایط بهتر است. همانطور که می دانید فرآیند مذاکرات آستانه که هدایت آن را روسیه، ایران و ترکیه برعهده دارند سبب ایجاد سه منطقه کاهش درگیری شده است به طوری که زندگی در این مناطق به وضعیت عادی بازگشته است. با ایجاد این مناطق، کنترل تروریست ها بر مناطق مختلف سوریه به شدت کاهش یافته است. وضعیت موجود در حال تغییر است. نمی توان این موضوع را انکار کرد. ما شاهد دورنمایی سیاسی برای بحران سوریه هستیم. ما به تلاش های سیاسی بیشتری نیازمندیم زیرا راه حل تنها می تواند راه حلی سیاسی باشد. هدف ما این است و ما به طرف این هدف حرکت می کنیم. لفاظی ها و مواضع در شورای امنیت درباره سوریه تغییر پیدا کرده است.

تهدید دو گروه مسلح سوری توسط روسیه

در تحولی دیگر، برخی گرازش های رسانه ای حاکی است روسیه به دو گروه مخالف مسلح سوریه را هشدار داده است که یا با تحویل سلاح خود به اردن عقب نشینی کنند یا آماده نابودی شوند.

روزنامه رأی الیوم در این زمینه نوشت که «صلاح ملکاوی» کارشناس اردنی در امور سوریه به نقل از منابع آگاه تصریح کرد: تهدیدات روسیه در ساعات اخیر، پیش از سفر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به امان پایتخت اردن صورت گرفته است.

وزارت خارجه روسیه دیروز -جمعه- در بیانیهای اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی روزهای نهم، دهم و یازدهم سپتامبر به دو کشور عربستان و اردن سفر میکند.

به گفته ملکاوی، روسیه گروه های «اسود الشرقیه» و «احمد عبدو» را تهدید کرده که اگر طی 24 ساعت نیروهای شان را از صحرای سوریه به طرف اردن حرکت ندهند، نابود خواهند شد.

این کارشناس اردنی تاکید کرد که اردن و آمریکا از این گروه ها خواسته اند که به جای خودکشی در بادیه جنوبی سوریه، به طرف اردن عقب نشینی کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ 18 شهریور 96، کد مطلب: 735554: www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین