پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
رئیس مشترک «مجلس سوریه دموکراتیک» با اشاره به همپیمانی با آمریکا اعلام کرد که رسانه‌های ترکیه در توهم به سر می‌برند.

شعارسال:رئیس مشترک «مجلس سوریه دموکراتیک» با اشاره به همپیمانی با آمریکا اعلام کرد که رسانه‌های ترکیه در توهم به سر می‌برند.

«ریاض درار» رئیس مشترک «مجلس سوریه دموکراتیک» وابسته به کُردها، از همپیمانی خود با آمریکا سخن گفت.

درار در گفتگو با شبکه خبری «رووداو» که مقرش در اربیل عراق است، مدعی شد که «آمریکا همیشه با ما صادق بوده است و تا زمانی که حل و فصل سیاسی [بحران] سوریه محقق شود، در راستای نابودی داعش فعالیت خواهد کرد».

در خصوص ادعای ائتلاف آمریکا درباره مبارزه با داعش، بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که واشنگتن در پی طولانی کردن بحران سوریه است و به جای مبارزه با داعش، از آنان حمایت میکند.

درار در ادامه اظهارات خود گفت: «زمانی که [بحران] سوریه حل و فصل شود، نیروهای دموکراتیک سوریه به بخشی از ارتش سوریه بدل خواهند شد»؛ ارتشی که «تجهیز تسلیحاتی آنان (نیروهای دموکراتیک) را بر عهده خواهد گرفت».

وی با بیان این مطلب افزود: «ما در راستای صلح در سوریه فعالیت میکنیم، نه رویارویی با هیچ طرف سوری. [ما] خود و مناطقمان را می سازیم و آن را در امنیت و صلح نگه میداریم تا اینکه زمان مذاکره حقیقی فرا رسد».

این مسئول کُرد ادامه داد: «اگر به سمت حکومت سوری واحده همراه با نظام فدرالی پیش برویم، فکر میکنیم که نیازی به سلاح نیست؛ زیرا وزارتخانه های اصلی مانند ارتش و خارجه در مرکز [سوریه] خواهد بود. نیروهای دموکراتیک نیز نیروهای سوری هستند و نیروی بومی به شمار نمیروند».

درار در خصوص ترکیه نیز اظهار داشت که رسانه های ترکیه در توهم به سر میبرند. ترکیه نیز «به مناطق ما تجاوز میکند و همیشه گروه هایی دارد که آنان را از نظر مالی و تسلیحاتی تأمین کند... همه این مسائل، اقدامات خصمانه است».

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار 5 آذر96،کدخبر: 13960905000703، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین