پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در همه جاي دنيا؛ برنامه‌ريزي در حوزه‌هاي مختلف از جمله مبارزه با اعتياد نياز به آمار و اطلاعات دقيق دارد تا طرح‌ها تهيه و تدوين شوند.

شعار سال: علي مويدي در جلسه كميته تخصصي سازمان هاي مردم‌ نهاد و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد كه در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد؛ گفت: در گذشته آمار دقيقي از معتادان در دست نبود ، كه امسال اين مشكل را مرتفع كرديم و همكنون آمار معتادان بصورت رسمي و شفاف اعلام شده است .

وي بيان داشت: در همه جاي دنيا؛ برنامه‌ريزي در حوزه‌هاي مختلف از جمله اعتياد نياز به آمار و اطلاعات دقيق دارد تا طرح‌هاي مقابله با آسيب هاي اجتماعي از جمله اعتياد تهيه و تدوين شوند.

قائم مقام دبيركل ستاد بيان داشت: شيب اعتياد در كشور كنترل شده است اما با اين حال ايران به دليل موقعيت جغرافياي و همسايگي با افغانستان همواره در مسير ترانزيت مواد مخدر قرار دارد و آسيب بيشتري را متحمل مي‌شود.

مويدي بيان داشت: آموزش مهارت‌هاي زندگي و مباحث پيشگيري از اعتياد براي دانش‌آموزان در حال اجرا است و فراگيري اين آموزش‌ها براي دانش‌آموزان و اوليا در جهت پيشگيري از اعتياد موثر خواهد بود، همچنين درسنامه آموزشي معلمان مقاطع ابتدايي و راهنمايي براي افزايش سطح پيشگيري از اعتياد در مدارس تدوين شده و در اختيار معلمان قرار گرفته است.

وي گفت: سال گذشته 1600 نفر در قالب کادر متخصص پيشگيري اوليه از اعتياد تربيت شدند كه اين افراد، به ده‌ها نفر آموزش‌هاي پيشگيري از اعتياد را آموزش مي‌دهند.

اين مقام مسئول در ستاد بيان داشت: در دنيا 15 الي 25 درصد معتادان، بهبودي خود را حفظ مي‌کنند اما ميزان مانايي بهبوديافتگان در برخي سازمآن هاي مردم‌نهاد ايران همچون كنگره 60 كه روش درمان و كتاب‌هاي آن الگويي براي ديگر كشورها شده است، به بيش از 70 درصد رسيده است.

مويدي بيان داشت: سازمآن هاي مردم‌نهاد ظرفيت مناسبي براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي هستند و بايد در اين حوزه‌ها از جمله حوزه مبارزه با مواد مخدر فعاليت و اقدامات بيشتري انجام دهند؛ چرا كه آن ها پل ارتباطي دولت و مردم هستند.

همچنين دكتر پرويز افشار معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد در اين جلسه بيان داشت: اولويت وزير كشور و دبيركل ستاد در مبارزه با مواد مخدر، توجه به حوزه پيشگيري از اعتياد است كه توسعه آن نيز مي‌بايست از طريق توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمآن هاي غير دولتي صورت بگيرد.

وي بيان داشت: موفقيت در مبارزه با مواد مخدر نيازمند همکاري گسترده مردم در تمامي سطوح پيشگيري و درمان است و رسيدن به اين پوشش حداكثري نيز از سوي تشكل‌هاي مردمي ميسر خواهد شد تا مردم را پاي كار بياورند.

معاون دبيركل ستاد بر تشكيل جلسات كميته به صورت ماهانه و تصويب و پيگيري مصوبات جلسه تاكيد كرد و گفت: در هر جلسه‌اي از اين كميته يك نماينده از سازمان هاي غير دولتي حضور يابد و گزارشي از عملكرد سمن و مشكلات آن ارائه دهد.

وي بيان داشت: كميته تخصصي سازمان هاي مردم‌نهاد و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد يكي از مهم‌ترين كميته‌هاي ستاد است كه از طريق بسيج آحاد جامعه و مردم و در قالب تشكل‌سازي مي‌بايست به ديگر حوزه‌ها اعم از درمان، پيشگيري، اشتغال و توانمندسازي و خيرين كمك كند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 24 مهر 96، کد مطلب: 120171016101513502، www. aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین