پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
علی مؤیدی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب‌های اجتماعی استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تدابیر اندیشیده شده در امر مبارزه با اعتیاد و تحرکی که سال گذشته در کشور ایجاد شد، به‌ویژه با ورود مقام معظم رهبری به بحث آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد، نه فقط در بدنه دولت بلکه در همه استان‌ها به این موضوع ویژه نگاه می‌شود.
شعارسال: مویدی خاطرنشان کرد: رصد و پیگیری وضعیت استان‌ها و گزارش پیشرفت و اقدامات انجام شده در آن‌ها در برنامه است.

وی در ادامه به وضعیت استان کرمانشاه در حوزه اعتیاد اشاره داشت و تصریح کرد: استان کرمانشاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد آسیب‌پذیری قابل توجهی دارد و شیب اعتیاد در این استان نسبت به بقیه استان‌ها بالاتر است.

وی افزود: باید در حوزه مبارزه با اعتیاد استان‌هایی مثل کرمانشاه و خوزستان به‌طور ویژه رصد شوند.

مؤیدی سپس با بیان این‌که استان کرمانشاه از نظر تعداد برگزاری جلسات مبارزه با مواد مخدر جایگاهی خوبی در کشور ندارد، افزود: این استان از حیث برگزاری جلسات رتبه ۱۸ کشوری را دارد، هرچند شهرستان کرمانشاه از نظر برگزاری تعداد جلسات عملکرد قابل قبولی داشته و از این حیث رتبه اول را در استان دارد که این موضوع جای تقدیر ویژه دارد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با اشاره به اعلام آلودگی به مواد مخدر در روستاهای استان اظهار کرد: 100 روستای استان در صورت تأمین فضا و امکانات در امر پیشگیری ورود خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پایلوت طرح توانمندسازی در ۱۳ استان افزود: استان کرمانشاه جزو استان‌های ویژه در این طرح است.

مؤیدی سپس با اشاره به هم‌جواری استان کرمانشاه با اقلیم کردستان و بخش مرکزی عراق اظهار کرد: این استان مسیر ترانزیت تولید پیش‌سازهای مواد مخدر از مسیر اقلیم کردستان عراق و بعضاً بخش مرکزی عراق بوده و از طرفی از سمت ما هم ترانزیت مواد مخدر به کشور عراق با توجه به بازار گرم مواد مخدر در این کشور وجود دارد که باید این مسیر از کرمانشاه به عراق و بالعکس را ناامن کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مشهود بودن خرده فروشان محلات افزود: دستگیری‌های خرده‌فروشان در سال گذشته دو برابر شده و امید است چهره خوبی را در پاتوق‌ها داشته باشیم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی راه‌اندازی شش مرکز سرپناه شبانه به صورت شلتر در شهرستان‌های کرمانشاه(دو مرکز مردانه و یک مرکز زنانه)، سنقر، کنگاور و هرسین را داشته باشیم. ساماندهی کودکان معتاد زیر ۱۸ سال، زنان باردار معتاد، راه‌اندازی سه واحد تعاونی تولید در سمن‌ها با حمایت مالی و هفت پایگاه سلامت در حاشیه شهر کرمانشاه از دیگر اقداماتی خواهد بود که قرار است در استان اجرایی شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1396، کدخبر: 96011805953، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
اینجور که شما دارید آسون می گیرید. به زودی 10 برابر می شن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین