پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۱۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در شعاع یک کیلومتری مدارس تهران و انهدام ۱۲ باند اینترنتی مواد مخدر خبرداد.
شعارسال : سرهنگ محمد بخشنده در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود درباره پاکسازی اطراف مدارس اظهارکرد: از ابتدای مهرماه تا کنون با هماهنگی های انجام شده شعاع یک کیلومتری مدارس از وجود معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا ۱۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در شعاع یک کیلومتری مدارس دستگیر شده‌اند، گفت: در اجرای این طرح تمرکز ما بر مراکز حاشیه‌ای و نیز برخی مدارس در مناطق شوش، مولوی و هرندی است و البته این طرح را در سراسر تهران اجرا کردیم.
برآورد وجود ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران

بخشنده در مورد زمان دسترسی به موادمخدر در تهران نیز گفت: با اقدامات انجام شده از سوی پلیس زمان دسترسی به مواد مخدر افزایش یافته و در حال حاضر به بیش از دو ساعت رسیده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ادامه با اشاره به نگهداری زنان معتاد متجاهر شهر تهران اظهار کرد: برای شهر تهران حدود یک هزار ظرفیت برای نگهداری متجاهر احتیاج داریم اما در حال حاضر ظرفیت موجود حدود یک سوم آنچه که نیاز داریم است.

به گفته وی، نگهداری زنان معتاد متجاهر شرایط متفاوتی دارد. برخی باردار هستند برخی ترنس هستند و مسائلی از اینها را دارد که باید حساسیت بیشتری برای نگهداریشان وجود داشته باشد که ما امیدواریم دستگاه‌های مختلف وارد عمل شوند تا ظرفیت لازم را ایجاد کرد.

وی درباره‌ تعداد زنان معتاد متجاهر در تهران نیز  گفت: برآورد ما حدود هزار نفر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به آمار کشفیات پلیس در سال ۹۷ نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵.۵ تن انواع مواد مخدر در تهران کشف ، بیش از ۶۱ باند قاچاق مواد مخدر منهدم و ۷۲۰ قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شده است.

بخشنده با بیان این که طی این مدت ۷۰ هزار مجرم مرتبط با مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند گفت: البته بخش قابل توجهی از این افراد معتادان متجاهر بودند که جمع آوری شدند.

وی با بیان این که طبق برآورد ما ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران است، گفت: همچنین پیش بینی‌های ما این بود که حدود هزار نفر از این افراد جز تبعه دیگر کشورها از جمله افغانستان هستند.

بخشنده درباره‌ ساماندهی معتادان متجاهر تبعه کشورهای خارجی نیز گفت: این افراد را خود پلیس ساماندهی کرده و به منطقه عسگرآباد منتقل می‌کنیم.

وی با بیان این که از میان ۲۰ هزار معتاد متجاهر شهر تهران حدود ۵۰۰۰ نفرشان کارتن‌خواب هستند، گفت: بخشی نیز به دلیل داشتن زخم باز و بیماری‌های عفونی همچون هپاتیت و ایدز و … و شرایطی نظیر کبر یا صغر سن مورد توجه ویژه‌ای هستند که امیدواریم دستگاهای مسئول در این زمینه نیز وارد شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: درباره‌ی افرادی که نمی‌توان به شکل عادی در طرح‌های جمع آوری معتادان آنان را ساماندهی کرد لازم است دستگاه‌هایی همچون بهزیستی، کمیته امداد و وزارت بهداشت و … پای کار بیایند تا هم برای درمان‌شان اقدام و هم تصمیم گیری درستی درباره‌ ساماندهی آنها اتخاذ شود. به عنوان مثال فردی که سن کمی داشته یا معتاد متجاهری که دارای کهولت سن است، نمی‌تواند در فضایی که دیگر معتادان حضور دارد حضور داشته باشند.
۱۰۰ کودک درمیان معتادان متجاهر جمع آوری شده

وی در باره‌ کودکان معتاد متجاهر جمع آوری شده در تهران نیز گفت: حدود ۱۰۰ کودک کمتر از ۱۶ سال سن در میان معتادان متجاهر جمع آوری شده حضور دارند که امیدوارم مرکزی برای ساماندهی آنان ایجاد شود ضمن اینکه بیشتر این کودکان در منازل منطقه ۱۲ حضور داشتند.

وی درباره‌ی تعداد معتادان متجاهر جمع آوری شده در منطقه شوش و مولوی نیز گفت: بیش از ۷۲۰۰ نفر از ابتدای اجرای این طرح تاکنون دراین مناطق جمع آوری شدند. ضمن این که اقدامات لازم برای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی نیز در این مناطق در حال انجام است به عنوان مثال مدارسی که در این منطقه قرار داشتند پاکسازی شده و در حال رنگ آمیزی هستند تا از ظرفیت مدارس استفاده بیشتر شود.
انهدام ۱۲ باند اینترنتی مواد مخدر

بخشنده در مورد برخورد پلیس با خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی نیز گفت: ۱۲ باند فعال در فضای مجازی که در جرایم مرتبط با مواد مخدر فعال بودند شناسایی و منهدم شدند. یکی از باندها که در شهرهایی همچون تهران، کرمانشاه، کاشان، قزوین و … فعال بوده و هشت عضو اصلی نیز داشت ، اخیراً با اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ منهدم شد.

به گفته رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ، این افراد با تبلیغاتی که اغواکننده و مثبت در فضای مجاری، جوانان را به مصرف مواد مخدر ترغیب می‌کردند و هدف آنها عمدتاً دانش آموزان و دانشجویان بود.

وی از هماهنگی و برگزاری جلسات مختلف و شرکت‌های پستی و ارسال مرسوله خبر داد و گفت: با شرکت‌های مختلف و پیک‌های موتوری جلساتی داشته و از آنان خواستیم تا نسبت به ارسال بسته‌های پستی حساسیت بیشتری داشته باشند که خوشبختانه آنان نیز همکاری خوبی با ما داشته و مواردی بوده که با مشکوک شدن پیک پلیس نیز وارد عمل شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره‌ی نظارت پلیس بر محورهای مواصلاتی تهران نیز گفت: ممکن است برخی از قاچاقچیان تصور کنند که ما در ایام نوروز فعالیت کمتری داریم در حالی که در طول تعطیلات نوروزی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در آماده باش است و بخصوص در ۱۴ محور مواصلاتی شهر نیز نظارت ویژه‌ای خواهد داشت.

وی درباره‌ی آخرین عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نیز گفت: شب گذشته همکاران من ۹۰ کیلوگرم مخدر تریاک که در حال ورود به تهران بود را کشف کردند. این مواد در دو محموله ۶۵ و ۲۵ کیلوگرمی در حال ورود به تهران بود که محموله ۶۵ کیلوگرمی در یک کامیون جاساز شده و محموله ۲۵ کیلوگرمی در پوشش خانواده و از بار سیب زمینی کشف شد. دو خودروی سمند نیز این کامیون‌ها را اسکورت می کردند.

وی درباره‌ی اینکه درحال حاضر چه تغداد معتاد متجاهر در مراکز بازپروری هستند، گفت: ۱۳۱ نفر از زنان معتاد متجاهر را جمع آوری کردیم که ۹۸ نفر از آنان در مراکز بازپروری مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر نیز در تهران بیش از ۷۲۰۰ هزار متعاد متجاهر در مراکز بازپروری هستند که ۶۰۰ نفر از آنان به مرکز سروش منتقل شدند. ما امیدواریم با تحولات خوبی که با حضور سردار مؤمنی در ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده شاهد اقدامات گسترده‌تری در این زمینه باشیم. ضمن این که تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی در بحث مبارزه با معتادان متجاهر انجام شده است.

وی درباره‌ی الگوی مصرف مواد مخدر در تهران گفت: گرچه مخدر گل در سالهای اخیر با رشد سرسام آوری روبرو بوده است اما در حال حاضر تریاک ، هروئین ، شیشه و حشیش بیشترین مصرف مواد مخدر را در تهران به خود اختصاص داده است.

شعارسال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:12 اسفند 1397،کد خبر:97121205975،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین