پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
سردار ناصر اصلانی روز چهارشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: سه هزار و ۸۱۴ شهید در حوزه مواد مخدر تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
شعار سال: معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می شود.
بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می شود
سردار ناصر اصلانی روز چهارشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: سه هزار و ۸۱۴ شهید در حوزه مواد مخدر تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۷ کشت مواد در افغانستان به ۲۶۳ هزار هکتار رسید، گفت: در کشور مصرف مرفین نداریم هرچه مصرف این نوع مواد است برای اروپاییان است.

اصلانی با بیان اینکه کشت مواد مخدر دومین صنایع پردرآمد جهان است افزود: ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد کشت مواد مخدر در جهان است که این میزان مشابه درآمد اتومبیل سازی است.
وی افزود: باندهای مواد مخدر چند ملیتی هستند، ۷۰ درصد مجرمین زندان‌ها را حوزه مواد مخدر تشکیل می‌دهد.
سردار اصلانی بیان کرد: تهدیدات اقتصادی دنباله تهدیدات مواد است، زورگیری، طلاق، قتل، سرقت منشأ در مواد مخدر دارد.

۷۵ درصد کشفیات جهان در ایران صورت می‌گیرد
سردار اصلانی ادامه داد: ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر جهان در ایران صورت می‌گیرد، ۸۰۰ تن مواد در سال گذشته در کشور کشف شد.
وی بیان کرد: طبق آمار سال ۹۶ بر اساس شیوع شناسی پنج و چهار دهم مردم از سنین ۱۵ تا ۶۴ سال اعتیاد دارند که آمار لرستان چهار و هشت دهم است.
این مسئول در حوزه مواد مخدر بیان کرد که ۲ میلیون ۸۰۲ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور مواد مصرف می‌کنند که ۱۵۶ هزار نفر از این آمار را زنان تشکیل می‌دهد.
سردار اصلانی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد مصرف مواد در حوزه کارگری است همچنین در سه ماهه امسال ۲۱۰ تن مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.
وی گفت: ۱۰۷ درصد عملیات‌ها در شرق و حاشیه شرق کشور افزایش یافت، همچنین ۴۷۵ باند منهدم، ۲۹ نفر اشرار کشته شد.
به گفته سردار اصلانی، دستگیری قاچاقچیان ۴۸ درصد افزایش یافته است، یک هزار و ۴۰۰ درصد افزایش کشف شیشه در کشور صورت گرفت.
وی بیان کرد: شیشه در کشور به بالاترین قیمت خود رسید و تا ۲۵۰ میلیون ریال بفروش می‌رسد.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه باید برای استان لرستان نقشه راه داشته باشیم، گفت: دشمن کشت‌های کشور را بررسی می‌کند.
وی افزود: ۷۸ درصد کشفیات مواد مخدر کشور در شرق و حاشیه شرق است که انتظار داریم این کشفیات به بیش از ۹۰ درصد افزایش یابد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:19تیر1398،کدخبر:83390103،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین