پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار امیدواری کرد ساماندهی و نگهداری از معتادان متجاهر و خرده فروشان موادمخدر با بهره‌برداری از اردوگاه حرفه آموزی فشافویه هرچه زودتر میسر شود.
شعار سال: علی مویدی در نشست هماهنگی بین ستاد مبارزه با موادمخدر، دادستانی کل، سازمان زندانها و پلیس مبارزه با موادمخدر که در اردوگاه حرفه آموزی فشافویه برگزار شد، گفت: مجموعه قوه قضائیه در بحث ساماندهی وضعیت قاچاقچیان موادمخدر قدم‌های بلندی برداشته است و امیدی در این عرصه ایجاد کرده که آثارش در کشور هویدا است.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با موادمخدر با تامین اعتبار برای تکمیل اردوگاه حرفه آموزی فشافویه تلاش کرد و حالا که این مجموعه آماده بهره برداری شده است خواهان استفاده از ظرفیت آن برای نگهداری معتادان متجاهر و همچنین خرده فروشان موادمخدر هستیم.

این مقام مسوول در ستاد با اشاره به اینکه رویت معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد در سطح شهر زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست افزود: در بحث تکمیل و تجهیز اردوگاه فشافویه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد هزینه شده و مجموعه کاملاً آماده بهره‌برداری است لیکن در حال حاضر این مجموعه بزرگ بلا استفاده است. با تمامی تلاشی که پلیس و دادستانی برای جمع آموری و نگهداری این افراد انجام می‌دهند لیکن به دلیل کمبود فضای نگهداری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد با مشکل مواجه هستیم و امیدواریم با راه‌اندازی این اردوگاه توسط سازمان زندانها، فضای مناسب را برای نگهداری این افراد در اختیار داشته باشیم.

مویدی افزود: فضای نگهداری برای ۲۵۰۰ معتاد متجاهر و ۷۵۰۰ خرده فروش مواد در این اردوگاه وجود دارد و امیدوارم که به زودی و با هماهنگی‌های نهایی امکان استفاده از این مجموعه فراهم آید.

در این نشست، دادستان کل کشور نیز گفت: اهمیت مساله مبارزه با موادمخدر مورد اهتمام جدی همه مسوولان کشور بخصوص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌باشد و در چند جلسه‌ای که در حضور معظم‌له برای بررسی آسیب‌های اجتماعی برگزار شده موضوع موادمخدر یکی از دغدغه اصلی ایشان است.

حجت الاسلام منتظری افزود: تمامی ارکان مبارزه با این بلیه باید دست به دست هم داده و با همدلی فراتر از وظیفه‌ای که عهده داریم برای این موضوع چاره‌اندیشی کرده و بر اساس تعامل برای حل این معضل اقدام کنیم.

وی افزود: بخشی از مشکلات در عدم شفافیت قانون است. باید موانع قانونی و نکات مبهم قانون را با همکاری قوا برطرف کنیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: کارگروهی مشتکل از قوه قضائیه، پلیس و ستاد مبارزه با موادمخدر تشکیل شده و تا چند روز آینده موانع موجود برای بهره‌برداری از این اردوگاه را بررسی کرده و در نشست بعدی برای تصمیم گیری راهکار ارائه دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24 آذر 1395، کد مطلب: 3850636، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین