پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: روند پیچیده اداری و همکاری نکردن تعدادی از بانک های عامل برای ارایه تسهیلات به واحدهای صنعتی، مانعی جدی بر سر راه فعالیت بخش خصوصی به منظور رونق اقتصادی در این استان است.

شعارسالعلی اصغر جمعه ای روز پنجشنبه افزود : ایران اسلامی برای رشد و رونق اقتصادی به یک نوع خود تحریمی بی‌سابقه مبتلا شده است و تعدادی از دستگاه های اجرایی به معنی واقعی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور اقدام نمی کنند.

وی با بیان این که بعضی از جریان های سیاسی در کشور گمان می کنند که مشکلات اقتصادی را تنها باید دولت برطرف کند، اما این مشکلات ها در درازمدت می تواند به حیثیت نظام آسیب بزند، گفت: باید مسوولان نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه برسند که رفع مشکلات اقتصادی و افزایش اشتغال با همدلی و وفاق در کشور میسر می شود و باید برای افزایش آبادانی همگام با دولت بود.

جمعه ای تصریح کرد : باید با رویکردی حکیمانه، منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی یک اصل قرار گیرد و بانک های عامل، جریان های سیاسی و مسوولان ارشد نظام اسلامی برای رفع چالش‌های اقتصادی همدل شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: نباید با کاغذبازی های اداری و قوانین دست وپاگیر در مسیر سرمایه گذاری فعالان اقتصادی مانع ایجاد شود و باید با رویکردی هوشمندانه این فعالان را برای سرمایه گذاری جذب کرد.

نرخ مشارکت اقتصادی در استان سمنان بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، 46.1 درصد است و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.

در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری شش هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است، تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 27 مهر 96، کد مطلب: 82701064 ، www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین