پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
رضا مهدی زاده از طراحی صحنه ۲ نمایش که به صورت همزمان در تالار وحدت روی صحنه هستند، خبر داد و عنوان کرد کتاب «راهنمای فیلمسازان برای مدیریت طراحی فیلم» با ترجمه وی وارد بازار کتاب شده است.

شعارسال: رضا مهدی زاده مدرس و طراح صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون درباره فعالیت های جدیدش گفت: در حال حاضر طراحی صحنه ۲ اثر نمایشی با عنوان های «سهروردی» به کارگردانی شکرخدا گودرزی و «شوایک، سرباز ساده دل» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی را برعهده دارم که به صورت همزمان هر ۲ در تالار وحدت روی صحنه هستند. این ۲ نمایش از حال و هوایی متفاوت برخوردارند اما با این وجود در هر ۲ اثر المان های مدرنی را شاهد هستیم.

وی درباره دیگر فعالیت هایش بیان کرد: به تازگی نیز کتاب «راهنمای فیلمسازان برای مدیریت طراحی فیلم» با ترجمه مشترک من و امیر هاشمی مهر توسط انتشارات فرهنگسرای میردشتی وارد بازار کتاب شده است. در این اثر، آموزش فن مشاهده یک اثر سینمایی با توصیف جنبه های مختلف عملکردی طراحان صحنه با تجربیات متفاوت سینمایی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

این مدرس تئاتر یادآور شد: این کتاب سال ها به عنوان یکی از منابع آموزشی من برای تدریس واحد درسی «طراحی صحنه سینمایی و تلویزیونی» در دانشگاه مورد استفاده قرار می گرفت با این وجود مطالعه مطالب آن برای هنرمندان حرفه ای و نیز سینمادوستانی که به طراحی فیلم علاقه دارند، می‌تواند بسیار آموزنده باشد. متاسفانه تعداد کتاب هایی که در زمینه های تخصصی سینما ترجمه شده بسیار کم است بنابراین این کتاب می تواند برای طراحان فیلم، کارگردان ها، مدیران تولید و ... مفید باشد تا سینماگران بدانند فردی را که تحت عنوان طراح به پروژه شان دعوت می کنند کارش چیست و قرار است چه وظایفی را برعهده داشته باشد.

طراح صحنه نمایش «سقراط» در پایان یادآور شد: کتاب «راهنمای فیلمسازان برای مدیریت طراحی فیلم» با نگاهی کاملا تحلیلی به بیان دیدگاه های مختلف می پردازد و علاوه بر توضیح تخصصی مباحثی که در هر فصل مطرح می کند به تحلیل فیلم های مختلف سینمایی با توجه به موضوع موردنظر نیز دست می زند به همین دلیل معتقدم که این کتاب نگاهی علمی - آموزشی دارد. این کتاب با مختصری از مطالعات تاریخی آغاز شده و به صورت عملکردی به بیان جنبه های فنی طراحی فیلم می پردازد.

کتاب «راهنمای فیلمسازان برای مدیریت طراحی فیلم» نوشته وینست لو بروتو با ترجمه رضا مهدی زاده و امیر هاشمی مهر توسط انتشارات فرهنگسرای میردشتی وارد بازار کتاب شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28مهر1396 ، کدخبر: 4118006: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین