پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۷۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
رفتارهای آسیب‌زننده در محیط کار زیاد رخ می‌دهد. در طول دهه گذشته، هزاران نفر در مورد چگونگی روبه‌رو شدن با مدیران، هیات‌مدیره، مشتریان و همکاران قلدر از من راهنمایی خواسته‌اند.

شعار سال: دلایلی که برای تداوم و گسترش رفتار بد در محیط کار وجود دارد، متعددند؛ اقتصاد جهانی که تقاضا برای تصمیم‌گیری‌های فوری و تعاملات شبانه‌روزی را به حداکثر رسانده، بار کاری زیادی روی دوش مدیران، کارکنان، تامین‌کنندگان و حتی مشتریان قرار داده است. در چنین دنیایی که ایمیل، پیامک و رسانه‌های اجتماعی جای مکالمات رودررو و انتقال مفاهیم از طریق تماس چشمی را گرفته، خیلی از افراد درگیر مسائلی مثل همدلی، احساس گناه و رعایت ادب و نزاکت نمی‌شوند. در ضمن، برخی مدیران که تعدادشان هم رو به افزایش است، فکر می‌کنند داشتن رفتار بد با دیگران مسیری به سوی موفقیت شخصی است. بسیاری از کارشناسان هم این مدیران را تحسین می‌کنند. یکی از مدیران‌عاملی که با او مصاحبه کردم، از اینکه رفتارش مثل استیو جابز نیست و ممکن است استارت‌آپش به‌خاطر آرامش و برخورد محترمانه با کارکنان به خطر بیفتد، احساس نگرانی می‌کرد.مدیران قلدر به افراد و سازمان‌ها آسیب می‌زنند. صدها آزمایش مختلف نشان می‌دهد افرادی که با بی‌ادبی، توهین و تحقیر مواجه می‌شوند، عملکردشان تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد؛ از جمله مهارت‌های تصمیم‌گیری، بهره‌وری، خلاقیت و تمایل به سختکوشی و کمک به همکاران. کار شما به عنوان یک مدیر ارشد این است که سازمانی بسازید که افراد آسیب‌زننده در آن رشد نکنند. در مقالاتی که در حدود یک دهه گذشته نوشته‌ام، اصولی را مشخص کرده‌ام در مورد اینکه شرکت‌ها چگونه می‌توانند یک محیط کار متمدن ایجاد کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 29 مهر 96، شماره: 3302723


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین