پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۸۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
معاون قضایی دادستان کل کشور: در حالی که وزارت بهداشت به شدت در پی اجرای قانون جمع آوری قلیان است وزارت کشور به دلایلی با اجرای آن مخالف است.

شعار سال: محمد جواد حشتمی در گفتگوی تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: وظیفه همه دستگاه های اجرایی و قضایی اجرای قانون در سراسر کشور است در حالی که در برخی مناطق استانداران ملاحظاتی دارند و مانع اجرای قانون می شوند.

وی گفت: قانون جمع آوری قلیان 11 سال پیش تصویب شد و لازم الاجراست و درحالیکه این قانون در برخی استان ها اجرا شده اختلاف نظر در اجرای کامل و سراسری آن وجود دارد.
معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: قانون گذار باید قبل از تصویب این قانون مشکلات پیشرو را پیش بینی می کرد و هم اکنون باید قانون اجرا شود مگر اینکه قانون گذار اقدام به اصلاح آن کند.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات هم گفت: بر اساس مطالعات انجام گرفته از 35 هزار خانوار در سراسر کشور 25 درصد آقایان و 5 درصد خانم ها بالای 17 سال در کشور اقدام به کشیدن قلیان می کنند.
دکتر محمدرضا مسجدی افزود: استعمال قلیان در برخی مناطق در میان دختران دبیرستانی و دانشگاهی بین 10 تا 35 درصد و در بین پسرها 8 تا 42 درصد است.
وی گفت: طرح جمع آوری قلیان قانونی و بر اساس مصوبه سال 1386 مجلس است که استعمال دخانیات از جمله قلیان در مراکز عمومی ممنوع است.
مسجدی افزود: هیچ قهوه خانه جدیدی مجوز عرضه قلیان ندارد و اگر چنین مجوزی در اختیار داشته باشد اتحادیه مربوط تخلف کرده است.
دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: روزانه 10 میلیارد تومان در کشور خرج سیگار می شدکتر همایون هاشمی افزود: علت مخالفتم آن است که طرح جایگزین نداریم و طرح های اشتغال برای جوانان در حالی که بیش از 4 میلیون بیکار داریم اجرا نمی شود.

وی گفت: مشکل خانواده ها بیکاری جوانان است و قلیان را می توان به نوعی کاهش آسیب دانست.
عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی افزود: دامنه منع در کشور زیاد است و طرح ضربتی جمع آوری قلیان خیانت به کشور است.
هاشمی گفت: شماری از جوانان از سر درد و بیکاری به قلیان روی می آورند و علاج کار ایجاد بستر مناسب و کار فرهنگی برای پیشگیری از مصرف قلیان است.
وی افزود: تلاش می کنیم تا در مجلس قانون مصوب 11 سال پیش را اصلاح کنیم.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در 11 سال گذشته حتی یک پروانه فروش فراورده های دخانی از طرف وزارت بهداشت صادر نشده است.
ایرج حریرچی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: در حالی که قیمت تنباکو برای قلیان حدود 400، 500 تومان است چطور برخی قلیان ها با قیمت 100 تا 150 هزار تومان به مشتریان فروخته می شود.
وی گفت: در مکان های غیر قانونی در قلیان ها آمفی تامین، مواد مخدر و شیشه کشف کرده ایم.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: 5 درصد افراد جامعه روزانه قلیان مصرف می کنند و افزایش مصرف قلیان در میان دختران فاجعه ملی است.

وی گفت: باید قانون مبارزه با مصرف مواد مخدر را اجرا و موانع اجرای آن را رفع کنیم.
محمدجواد حشمتی معاون قضایی دادستانی کل کشور نیز گفت: مراجعه به قلیان سراها موجب برخی بزهکاری ها شده است.
همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم گفت: طرح ضربتی جمع آوری قلیان ها مبنای علمی ندارد و طرح موفقی نخواهد بود.
وی افزود: این طرح باید کارشناسی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 27 مهر 96، کدمطلب:۱۸۵۹۲۴۳، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین