پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: سازمان توسعه صنعتی ملل متحد( UNIDO ) نیز اخیرا برای حمایت از زنجیره شیلاتی در سیستان وبلوچستان ابراز تمایل کرده است.

شعار سالمدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(UNIDO) نیز اخیرا برای حمایت از زنجیره شیلاتی در سیستان وبلوچستان ابراز تمایل کرده است.

هدایت الله میرمرادزهی افزود: نمایندگان این سازمان در بازدید اخیر خود از صنایع شیلاتی استان یک پروژه یک ساله را با بودجه یونیدو برای حمایت صنایع شیلات استان تعریف کردند.

میرمرادزهی افزود: در این پروژه مشترک میان شیلات وسازمان توسعه صنعتی ملل متحد،این سازمان با آموزش های مختلف و ارتقای دانش فنی صنایع شیلاتی استان، آن ها را به فناوری های نوین به روز می کندو زمینه حضورشیلات استان را در بازارهای مصرف کشورهای منطقه و اروپایی فراهم می‌کند.

وی گفت: در چابهار وکنارک 170واحد شیلاتی در قالب 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی و 19واحد نگهداری و انجماد، فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو وجود دارد که نقش مهمی را به این دوبندر مهم در بسته بندی و صادرات تن ماهیان در منطقه داده است.

مدیرکل شیلات استان در ادامه خاطرنشان کرد: قطب صید وصیادی ایران بنادر چابهار و کنارک هستند که بادارا بودن 8بندرماهيگيری و 3مرکز تخليه صيد تأمین کننده بیش از 60 درصد ماهیان صنعتی کشور(تن ماهیان) 42درصد سهم صید بین استان های جنوبی و 40 درصد صید کل کشور هستند.

وی اظهار کرد: بنا به آمار کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند(Iotc)،که وظیفه مدیریت ماهی گیری منطقه‌ای در حوزه اقیانوس هند را دارد، این دو بندر مهم با صيد سالانه بيش از 170 هزار تن انواع ماهی رتبه دوم میزان صید وصیادی را در اقیانوس هند دارند، این یعنی چابهار وکنارک علاوه بر این که بیشترین میزان صید بنادر کشور را دارند قطب صید وصیادی شرق آسیا نیز هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:967-5284-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین