پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: دو میلیارد متر مکعب آب از دریای عمان برای مصارف کشاورزی، آشامیدنی و صنعت در استان تخصیص یافته است.

شعار سال: اتابک جعفری پیش از ظهر اموز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از بحث و بررسی در خصوص گزارش ارائه شده توسط گروه برنامه ریزی و تخصیص آب مقرر شد در راستای حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار برنامه ریزی های لازم برای استفاده ازمنبع عظیم دریای عمان انجام شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت منابع آب در سیستان و بلوچستان و محدودیت هایی که در این خصوص وجود دارد، شیرین کردن و انتقال آب از دریا یکی از طرح های وزارت نیرو در استان است.

وی خاطر نشان کرد: طرح انتقال آب از دریا قادر است وابستگی مرکز استان و منطقه سیستان به آب رودخانه هیرمند رامرتفع نموده و آب مطمئن را در دسترس بخش شرب و صنعت استان قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده از این میزان آب ۱۳.۵ میلیون مترمکعب برای مصارف شرب و بهداشت، ۳۱۷ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی شامل طرح های کشت گلخانه ای باراندمان و بهره وری مناسب، یک هزار و نه میلیون متر مکعب در بخش صنعت به عنوان نیروی محرکه رشد و توسعه شرق کشور و همچنین ۶۰۰ میلیون متر مکعب در بخش شیلات شامل طرح های آبزی پروری مصرف می شود.

وی با اشاره به نیاز آبی بخش شرب، کشاورزی و صنعت سیستان و بلوچستان در افق بلندمدت و حتی میان‌مدت، تصریح کرد: به دلیل ‌کمبود منابع آبی در استان در خصوص طرح انتقال آب از دریای عمان چاره‌اندیشی شده است و امیدواریم این طرح بتواند بخشی از مشکلات کمبود آب در استان را مرتفع کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 17 مهر 96، کد مطلب: 4108665: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین