پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بابیان اینکه کیفیت بانک‌های اطلاعاتی یکی از شاخص‌های مهم در توسعه‌یافتگی کشورها است اظهار کرد: هرچقدر نظام آمار و اطلاعات همه‌جانبه نگر و پیشرفته باشد در توسعه‌یافتگی شهرها نقش به سزایی دارد.

شعار سال: وحید طیفوری شامگاه دوشنبه در نشست خبری بابیان اینکه کیفیت بانک‌های اطلاعاتی یکی از شاخص‌های مهم در توسعه‌یافتگی کشورها است اظهار کرد: هرچقدر نظام آمار و اطلاعات همه‌جانبه نگر و پیشرفته باشد در توسعه‌یافتگی شهرها نقش به سزایی دارد.

وی افزود: توجه به توسعه اقتصادی مقوله‌ای است که در دنیای امروز از آن عبور کردیم و به توسعه پایدار رسیده‌ایم که این باعث می‌شود بتوانیم استفاده خردمندانه از منابع اقتصادی اجتماعی و سیاسی جامعه داشته باشیم تا از کاهش کیفی‌ات جلوگیری کنیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بابیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایداری نیازمند نظام جامع آماری هستیم گفت: قطعاً وضعیت آمار و اطلاعات استان متناسب با وضعیت بین‌المللی و آمارهای استاندارد نیست اما در سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است تا نظام آماری ما را به سمت نظام آماری مطلوب پیش ببریم.

طیفوری با اشاره به اینکه ما از نظام سنتی به سمت نظام مدرن آماری رفته‌ایم افزود: در حال تدوین نظام مدرن آماری هستیم و در این نظام افزایش دقت و اصول ده‌گانه آمارهای ثبتی و محرمانه و شفافیت را رعایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در نظام جدید آماری بسیاری از اطلاعات موجود محرمانه در بحث اشخاص رعایت خواهد شد و به‌صورت ریز اطلاعات اشخاص محرمانه و کد دار می‌شود و در اختیار اداره برنامه‌ریزی کشور قرار خواهد گرفت.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بابیان اینکه در بحث آمار و اطلاعات در دنیای امروز بحث اطلاعات خرد و کوچک را نداریم گفت: در بحث تولید آمار و اطلاعات باید تمام شرایط لازم برای افزایش کیفیت تولیدهای آماری تا حد امکان با استانداردهای لازم مطابقت داشته باشد اما ما با ایده آل فاصله‌داریم و در تلاش هستیم که به ایده آل ممکن برسیم.

وی افزود: خوشبختانه نظام آماری استان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی دارد و گیلان جزء پنج استان اول در بحث آمار در کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: در نظام آماری اطلاعاتی را ضبط می‌کنیم که موردنیاز ما است و با استفاده و ارزیابی از اطلاعاتی که موردنیاز ما هست به نتیجه می‌رسیم و در ارتباط با وضعیت موجود هدف ما این است که به سمت نظام مدیریت آمار برویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۰۲۰۰۰۰۴۴ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین