پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آمادگی این اداره کل برای خرید تضمینی گوشت مرغ منجمد خبر داد و گفت: به منظور حمایت از تولید کنندگان استان طی 20 روز گذشته حدود 450 تن مرغ زنده خریداری شده است.
شعارسال: مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آمادگی این اداره کل برای خرید تضمینی گوشت مرغ منجمد خبر داد و گفت: به منظور حمایت از تولید کنندگان استان طی 20 روز گذشته حدود 450 تن مرغ زنده خریداری شده است.

کریم صدیقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه قیمت عمده مرغ زنده از مهر ماه با کاهش تدریجی مواجه شده است، افزود: هم اکنون قیمت عمده هر کیلوگرم مرغ زنده حدود 46 هزار ریال است.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ در ماه های گذشته به حدود 70 تا 80 هزار ریال در هر کیلوگرم رسیده بود، گفت: هم اکنون قیمت عمده گوشت مرغ حدود 64 هزار و 500 ریال و قیمت خرده آن 66 هزار و 500 ریال به ازای هر کیلوگرم در بازار است.

وی اظهار کرد: این اداره کل با توجه به کاهش قیمت گوشت مرغ در استان و در راستای حمایت از تولید داخلی آماده است گوشت مرغ منجمد آماده طبخ تولید کنندگان را به قیمت های مصوب دولتی هر کیلوگرم 66 هزار ریال تا 95 هزار و 500 ریال به ترتیب خط یک و خط 2 کشتار در کشتارگاه های مجاز خرید کند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی با بیان اینکه خط 2 کشتار با قابلیت صادرات در کشتارگاه های استان وجود ندارد، یادآوری کرد: عملیات خرید تضمینی تا متعادل کردن و ثبات قیمت ها در بازار ادامه داشته و مرغداران می توانند با مراجعه به این اداره کل مرغ مازاد خود را با رعایت شرایط خرید تضمینی از طریق انعقاد قرارداد تحویل دهند.

صدیقیان تعداد واحدهای تولید گوشت مرغ در استان را 488 واحد اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون حدود 82 تا 83 تن در آذربایجان شرقی گوشت مرغ تولید می شود که این میزان جوابگوی نیاز استان بوده و مازاد آن به استان های همجوار صادر می شود.

آذربایجان شرقی با دارا بودن یک هزار و ۳۰۰مرغداری اعم از تخمگذار، گوشتی، مزرعه مرغ مادر و جوجه‌کشی فعال از قطب‌های مهم صنعت طیور کشور محسوب می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تی نیوز، تاریخ انتشار: 3 آبان 1396، کدخبر: f22297324872 ، www.tnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین