پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه تولید برنج در استان گیلان ۵ درصد افزایش یافت گفت: جهاد کشاورزی استان گیلان در صورت کاهش قیمت برنج در بازار تمامی برنج موجود در بازار را با قیمت توافقی از کشاورزان خریداری می کند.

شعارسال: علیرضا شعبان نژاد در نشست با اصحاب رسانه به‌مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند با بیان کاستی در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه تاثیرگذار باشند اظهار داشت: نقش اصحاب رسانه در راستای رفع معضلات جامعه بی‌بدیل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه هم اکنون در کشور فضای کار و تلاش به‌درستی مهیا است بیان کرد: با اقدامات ویژه در حوزه کشاورزی تولید محصولات کشاورزی استان گیلان سالانه به 3 میلیون تن افزایش یافته است.

شعبان نژاد با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از 300 میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان گیلان هزینه شد تصریح کرد: سالانه بیش از 100 میلیون تومان در بخش زیرساخت‌های بخش کشاورزی در استان گیلان هزینه می‌شود.

وی استان گیلان را تامین کننده 40 درصد برنج سفید کشور عنوان کرد و با بیان اینکه استان گیلان در حوزه تولیدات کشاورزی همواره مطرح بوده و رتبه دوم تولید مرغ کشور را دارد گفت: استان گیلان سالم‌ترین مرغ کشور را تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی استان گیلان عاری از هر گونه آلاینده و سموم است تصریح کرد: مصرف سموم کشاورزی در استان گیلان از هزار و 700 تن در سال به 600 تن کاهش یافته است.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان گیلان به هیچ عنوان داده نمی‌شود تاکید کرد: در سال 94 تغییر کاربری 13 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان با بازنگری در طرح هادی جلوگیری شد.

وی با اشاره به طرح تنفس جنگل در استان گیلان و با بیان اینکه با این اقدام تخریب و برداشت از جنگل‌های استان گیلان متوقف شد خاطرنشان کرد: طرح صنوبرکاری در 500 هزار هکتار از اراضی استان گیلان طرح جایگزین برداشت از اراضی جنگلی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره برداشت برنج در استان و با بیان اینکه برداشت برنج در استان گیلان 5 درصد افزایش داشته است افزود: زمزمه کاهش تولید برنج در استان گیلان به‌طور کامل شایعه بوده و این امر اقدامی ناپسند در راستای آزاد کردن واردات برنج است.

شعبان نژاد با اشاره به اینکه توصیه می‌شود کشاورزان برای فروش محصول برنج شتاب نکنند گفت: جهاد کشاورزی استان گیلان در شرایط ایجاد وضعیت نامناسب و کاهش قیمت برنج در بازار با حکم وزارت جهاد کشاورزی تمامی برنج موجود در بازار را با قیمت توافقی از کشاورزان خریداری می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17مرداد1396، کدخبر: 1486421: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین