پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۸۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
اسماعيل كوثري، جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع) سپاه ازطراحی وضعیت جدیدامنیتی برای تهران خبرداد.

شعارسال: اسماعيل كوثري، جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع) سپاه ازطراحی وضعیت جدیدامنیتی برای تهران خبرداد. او مي‌گويد این طرح در زمان برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری به اجرادرآمد که شاهداجرای موفق آن بودیم. اين مطلب را خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران انتشار داده وحاكي از امنيتي شدن تهران است اما از جزييات بيشتر آن توضحاتي نداده است.

طرح امنيتي تحليف چه بود؟

كوثري در دوران پسا انتخابات روحاني و درباره برقراری امنیت مراسم‌های تنفیذ و تحلیف رياست جمهوري ايران، گفته بود:« در این گونه مجالس که مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی در سطح بالایی حضور دارند، باید منطقه برگزاری مراسم از امنیت بالایی برخوردار باشد؛ به همین دلیل مسئولیت این موضوع بر عهده قرارگاه ثارا...(ع) گذاشته شده است. برقراری امنیت مراسم‌های مورد اشاره از همه ابعاد پیش بینی شده تا امنیت در حد نهایی خودش برقرار باشد».وی در خصوص فعالیت مترو در ایستگاه‌های محدوده محل برگزاری مراسم تحلیف هم عنوان کرد:« مترو در روز شنبه فعال خواهد بود اما ایستگاه‌های محدوده مجلس شورای اسلامی برای چند ساعتی تعطیل خواهد بود و مسافران محترم می‌توانند از ایستگاه‌های بعدی یا قبلی استفاده کنند». جانشین فرمانده قرارگاه ثارا... (ع) همچنین درباره برقراری پست‌های ایست و بازرسی نيز گفته بود:« پست‌های ایست و بازرسی در محل‌های پیش بینی شده برپا می‌شود. در برقراری امنیت از نیروهای بسیج نیز بهره خواهیم برد؛البته این نکته را هم باید متذکر شد که همواره مردم در کمک به برقراری امنیت، نقش موثری داشتند که در این مراسم‌ها نیز این نقش حائز اهمیت است».

اطمينان خاطرشهروندان و قرارگاه ثارا...

«قرارگاه ثارا... یکی از قرارگاه‌های امنیتی سپاه پاسداران در تهران محسوب که وظیفه آن، مدیریت امنیت پایتخت و دیگر شهرهای استان تهران است. از سال ١٣٧٤ قرار بر این شد که قرارگاه ثارا... در صورت بروز بحران به تشخیص شورای‌عالی امنیت ملی و تایید مقام معظم رهبری، مسئولیت برقراری امنیت شهر تهران را عهده‌دار باشد، ولی در شرایط عادی این مسئولیت برعهده نیروی انتظامی است. این قرارگاه در شرایط عادی به ماموریت‌های خود می‌پردازد، ولی در شرایط بحران، تمام نیروها و ارگان‌های امنیتی زیر نظر این قرارگاه قرار می‌گیرند. فرماندهی این قرارگاه با شخص فرمانده کل سپاه است؛ مانند سایر قرارگاه‌های سپاه؛ اما فرمانده کل سپاه برای اداره قرارگاه برای خود جانشین تعیین می‌کند و جانشینان به‌نوعی همان اداره‌کنندگان قرارگاه می‌شوند.

بي‌خبري نمايندگان كميسيون امنيت ملي

اما براي اطلاع از جزييات اين طرح به سراغ نمايندگان كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس رفتيم. سيد حسين‌نقوي حسيني، محسن علوي و هادي شوشتري كه پاسخگوي تماس بودند در رابطه با اين طرح اعلام بي‌اطلاعي كرده و گفتند كه نمي‌دانند جزيياتش چيست.

نياز امنيت

بي‌شك دشمنان اين مرز و بوم به دنبال ضربه وارد كردن به نظام اسلامي هستند و براي به نتيجه رساندن اهداف‌شان از هيچ‌ تلاشي كوتاهي نمي‌كنند. بنابراين بايد در برابر هرگونه اقدام احتمالي آمادگي لازم را داشت و اجازه نداد تا امنيت مردم به خطر بيفتد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه قانون، تاریخ انتشار: 3آبان1396، کدخبر: 58113: www.ghanoondaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین