پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
«زی‌یو‌وانگ» ۳۷ ساله جاسوس آمریکایی - چینی است که با تسلط به زبان فارسی و در پوشش پژوهشگر تاریخ قصد دسترسی به اسناد طبقه‌بندی شده را داشت.
شعارسال: «زی‌یو‌وانگ» ۳۷ ساله جاسوس آمریکایی - چینی است که با تسلط به زبان فارسی و در پوشش پژوهشگر تاریخ قصد دسترسی به اسناد طبقه‌بندی شده را داشت.

یک منبع آگاه درخصوص جاسوس آمریکایی - چینی که سخنگوی قوه قضائیه امروز از دستگیری وی خبر داد، گفت:

«زی‌یو‌وانگ» ۳۷ ساله جاسوس آمریکایی - چینی است که با تسلط به زبان فارسی و در پوشش پژوهشگر تاریخ قصد دسترسی به اسناد طبقه‌بندی شده را داشت.

او شهروند آمریکاست اما در چین (پکن) به دنیا آمده است

این جاسوس در پوشش یک دانشجوی ارشد پژوهشگر وارد کشور شده است

وی در قالب پروژه نفوذ به نهادهای مطالعاتی کشور سعی در نفوذ به آرشیوهای معتبر کشور را داشته است.

وی تا پیش از دستگیری موفق به ثبت آرشیو دیجیتال از 4500 صفحه از اسناد کشور شده بود که این اقدام او تحت نظارت نامحسوس کارشناسان پرونده صورت گرفته است.

این عامل نفوذی در پوشش پژوهشگر با وجود مطالعات گسترده در حوزه ایران و در حالی که با نهادها و موسسات برانداز نرم بسیاری همکاری داشته است اما به واسطه وابستگی به نهادهای جاسوسی هیچ اطلاعات و جزئیاتی از خود در فضای مجازی به جا نگذاشته است.

نامبرده که نسبت به وضعیت خود احساس نگرانی می‌کند هنگام خروج از کشور به مقصد یک کشور اروپایی با هوشیاری کارشناسان پرونده و دستور بازپرس دادسرای امنیت تهران در تاریخ 18 مرداد 1395 دستگیر می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نامه، تاریخ انتشار: 26 تیر 1396، کدخبر: ۴۱۷۱۱۸، www.namehnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین