پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
شورای فدراسیون (سنای) روسیه از جامعه جهانی، از جمله کنگره آمریکا خواست تا از نفوذ خویش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران، به عنوان توافقنامه‌ای تاریخی، تلاش کنند.

شعار سال: در بیانیه ای که روز چهارشنبه به اتفاق آراء در شورای فدراسیون (سنای) روسیه به تصویب رسید، تاکید شده است، پارلمآن های کشورهای شرکت کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، از جمله کنگره آمریکا، باید تلاشهای لازم برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران را بکار ببندند، برای اینکه لغو این توافقنامه تاریخی می تواند تاثیر منفی بر حل و فصل موارد مشابه، از جمله مشکل هسته‌ای کره شمالی داشته باشد.

در این بیانیه یادآوری شده است که نمایندگان شورای فدراسیون روسیه نگران آن هستند که مواضع "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران، توافق هسته‌ای را در معرض خطر قرار داده و ایالات متحده بطور یکجانبه از این توافق بین المللی خارج شود. این اقدام واشنگتن می تواند مقابله به مثل ایران را به همراه داشته باشد که باعث می شود مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران به وضعیت ده سال قبل بازگردد.

در این سند تاکید شده است: «سناتورهای روسیه از اعضای کنگره آمریکا صمیمانه درخواست می کنند تا از تمامی امکانات و منابع خویش برای ممانعت از بوجود آمدن وضعیت بسیار خطرناک در صورت خارج شدن ایالات متحده از برجام، استفاده کنند.»

شورای فدراسیون همچنین از پارلمان های کشورهای آلمان، فرانسه، چین، انگلیس و شورای پارلمانی اروپا نیز خواسته است تا از نفوذ خویش بر رهبران سیاسی کشورهایشان با هدف حفظ توافق هسته‌ای با ایران استفاده کنند.

سناتورهای روسی معتقدند که دستیابی به توافق همه جانبه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، توانسته است باعث تقویت رژیم عدم گسترش هسته‌ای در کل جهان شود و به یک الگوی بسیار مناسب برای همه موارد مشابه تبدیل شده و نباید اجازه داد تا این سند بین المللی لغو گردد.

در این بیانیه تاکید شده است، ضمن اینکه هیچ دلیلی برای توقف همکاریها با ایران در چارچوب این توافقنامه وجود ندارد و ارزیابیهای آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی کامل تهران به برجام را تایید نموده و کنترل کاملی بر فعالیتهای هسته‌ای ایران دارد. بنابراین جامعه جهانی باید تلاش مضاعفی را برای حفظ این توافق تاریخی انجام دهد.

خروج آمریکا از برجام، تاثیر منفی بر کره شمالی خواهد داشت

"والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز معتقد است که خروج احتمالی ایران از توافق هسته‌ای در پاسخ به اعمال فشارها از جانب آمریکا، می تواند فاجعه آمیز باشد، برای اینکه تاثیر بسیار منفی بر اوضاع پیرامون کره شمالی خواهد داشت.

وی در پایان نشست روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: «مقامات مسکو بسیار نگران اظهاراتی هستند که از واشنگتن شنیده می شود. بدون تردید این توافقنامه بین المللی نمی تواند بطور یکجانبه لغو شود، ولی اگر آمریکا تصمیم بگیرد که از آن خارج شده و تحریمها علیه ایران را گسترش دهد، تهران هم ممکن است اعلام کند که دیگر بر تعهدات خویش در چارچوب برجام، پایبند نخواهد بود. عواقب چنین روند اوضاعی، در شرایط کنونی که تلاشهای جدی برای حل و فصل مشکلات پیرامون کره شمالی در حال انجام است، می تواند فاجعه آمیز باشد و مقامات پیونگ یانگ را به عدم اعتماد به جامعه جهانی در مورد تضمین امنیت این کشور و خودداری از نشستن بر سر میز مذاکرات، سوق دهد.»

خانم ماتوینکو یادآور شد که مواضع روسیه در مورد برجام، از سوی چین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نامه، تاریخ انتشار 4 آبان 96، کد مطلب: ۴۳۸۲۱۹ ، www.namehnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین