پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۸۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
پایگاه خبری امید هسته ای در یادداشتی نوشت: برجام به فرجام رسید و اجرایی شد و دیوار تحریم برداشته شد، این رخداد مهم نشان دهنده حقانیت ایران است و این که تحریم ها علیه ایران ظالمانه بوده و از این پس با حذف تحریم ها و اعمال فشارها، حق مردم ادا می شود.

شعار سال: این نوشتار به قلم غلامرضا تاجگردون در ادامه می افزاید: لغو تحریم هایی که در طول سال ها به کشورمان تحمیل شده بودند، تاثیرات قابل توجهی بر اقتصاد خواهد داشت، فرجام برجام با لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران در گام اول با گشایش هزار ال سی و لغو تحریم سوئیفت خود را نشان داد که اتفاق بزرگی است.

از سرگیری دوباره ی ارتباط بانک های ایران با بانک های دنیا به برقراری تعاملات سازنده و دوسویه اقتصادی منجر می شود، زیرا ایران کشوری است که بسیاری از کشورهای جهان اشتیاق به سرمایه گذاری و انجام فعالیت اقتصادی در آن دارند.

با کنار رفتن تحریم ها، بانک های ایران می توانند از بانک های جهان اعتباراتی را گرفته و در راستای توسعه کشور هزینه کنند. امروز به لطف برجام چرخ اقتصاد کشور با قدرت بیشتری به چرخش در می آید.

البته با لغو تحریم ها همه مسائل و معضلات جاری اقتصادی کشور حل و فصل نمی شود، بلکه سیاست اقتصاد مقاومتی می تواند راهگشای اصلی در حل مشکلات و رکود اقتصادی موجود باشد. در این راستا دولت باید در اجرای برجام دقت زیادی داشته باشد تا این فرصت به تهدید تبدیل نشود. به بیان دیگر رفع تحریم ها می تواند در میان مدت و بلندمدت موجب بهبود زندگی مردم شود، دولت هم باید تلاش کند مردم مزه مقاومت شان را زودتر بچشند.

برخی معتقد بودند که توافق اولیه به مرحله اجرا نخواهد رسید، اما فرجام برجام نشان از آن داشت که مذاکرات مشمول روند هماهنگی بود که با تلاش دولت، دیپلمات های کشور، تیم مذاکره کننده و مهم تر از همه حمایت ها و پشتیبانی های رهبری به موفقیت رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار 5 بهمن 1394، کد مطلب: 81935196 (5127936): www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین