پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۰۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آمار‌هایی که ما داریم نشان می‌دهد که کشور روسیه به شدت به برخی کالا‌های ما مثل محصولات کشاورزی و صنایع غذایی نیازمند است و بخش زیادی از این اقلام را از سایر کشور‌ها وارد می‌کند.

شعارسال: محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با «ولادیمیر پوتین» در خصوص لزوم افزایش همکاری اقتصادی ایران و روسیه، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه کشور روسیه یک شریک راهبردی در حوزه‌های فعالیت‌های امنیتی، سیاسی و نظامی با ایران است و در طول سال‌های گذشته با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف همراهی و همکاری کرده، ولی ما در حوزه اقتصادی از ظرفیت و نیاز‌های این کشور در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما نتوانسته‌ایم حوزه بخش صادرات به کشور روسیه را تقویت کنیم، افزود: آمار‌هایی که ما داریم نشان می‌دهد که کشور روسیه به شدت به برخی کالا‌های ما مثل محصولات کشاورزی و صنایع غذایی نیازمند است و بخش زیادی از این اقلام را از سایر کشور‌ها وارد می‌کند.

پورابراهیمی ادامه داد: در سال ۹۵ مجموع کل صادرات ما به کشور روسیه، رقم ناچیز و غیرقابل بیان ۵۰۰ میلیون دلار بود که حداقل این عدد باید به ۱۰ برابر برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در بخش تجاری نیز، تراز بازرگانی ما و روسیه منفی است و میزان واردات ما بیش از میزان صادرات است، تاکید کرد: تاکید بر حذف «دلار» از مبادلات، یکی از زمینه‌های حل مشکلات مراودات بانکی است که روسیه این تجربه را با کشور‌های دیگر دارد.

وی با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی، همکاری‌های منطقه‌ای ایران و روسیه را نیز تقویت می‌کند، عنوان کرد: اراده روسای جمهور دو کشور و اقتضائات منطقه‌ای ایجاب می‌کند که همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه به شدت افزایش یابد و ما در این حوزه، نیازمند کار جمعی و تیمی «مجلس، دولت و بخش خصوصی» هستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: 11 آبان 1396 ، کدخبر: 363837 ، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین