پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون سطح زیر کشت گندم پاییزه در اراضی زراعی زیرکشت این شهرستان ازمرز 16 هزار هکتار گذشت.

شعار سال: اسکندر علیزاده با تشریح چگونگی انجام کشت محصولات کشاورزی در سال زراعی پیش رو در اراضی ارومیه اظهار کرد: در سال زراعی 97-96 تا امروز بیش از 10 هزار هکتار گندم دیم و شش هزار هکتار گندم آبی کشت شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود علیرغم فقدان بارندگی مناسب و احتمال تأخیر در کشت حدود 32 هزار و 800 هکتار گندم دیم و 11 هزار و 800 هکتار گندم آبی کشت شود.

علیزاده تصریح کرد: ارقام کشت شده گندم دیم پاییزی شامل رقم‌های سرداری - آذر دو، هما و برای گندم آبی ارقام پیشگام و میهن است و تا کنون بیش از 985 تن بذر گندم گواهی شده آبی و حدود 970 تن بذر گندم گواهی شده دیم توزیع شده و در این راستا حدود 10 هزار و 10 تن انواع کود پاییزه به نمایندگی‌های مجاز توزیع کود کشاورزی تحویل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: برای تأمین نیاز تغذیه‌ای دام‌های این شهرستان در سال زراعی 96 بیش از 1950 هکتار ذرت علوفه‌ای با احتساب کشت دوم کاشت شده که ارقام غالب کشت شده رقم‌های 704، ماکسیما و بی سی 600 است.

وی اظهار کرد: به منظور کاهش مصرف آب کشاورزی با توجه به طول دوره رشد کمتر که حدود 100 روز است نسبت به سایر ارقام دو رقم ماکسیما وبی سی 600 توصیه می‌شود.

علیزاده گفت: میانگین تولید ذرت علوفه‌ای در هر هکتار حدود 50 تن است و ذرت علوفه‌ای مورد نیاز برای تغذیه بیش از 130 هزار رأس دام سنگین را در طی پنج ماه آینده تأمین می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 15 آبان 96 ، کد مطلب: 96081508757: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین